R
F Fjonken skrev:
Inte så att tapeterna ramlar ner 😂 men två spacklingar lär gå åt så han har en fin yta att limma slingan på, lite fukt i luften blir det ju absolut men inte så det behövs en avfuktare
Det beror ju på vilka utrymmer som finns bredvid det vill säga om man bor i det så kan det bli otrevligt..
Kan man vädra så räcker det..
 
  • Gilla
Henning Horn
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Det beror ju på vilka utrymmer som finns bredvid det vill säga om man bor i det så kan det bli otrevligt..
Kan man vädra så räcker det..
Det räcker gott och väl att bara vädra
 
  • Gilla
Henning Horn
  • Laddar…
R
Henning Horn Henning Horn skrev:
Tack återigen. Hur ”grovt” armeringsnät tycker du jag skall använda? Har ett hemma som är rätt storlek och har ca 15cm stora rutor. Tror det är detta: [länk]
Detta tex..

Du kan sätta fast golvvärmen i nätet så du bara behöver spackla en gång..

https://www.bauhaus.se/armeringsnat-galvaniserat-1145x745mm
 
  • Gilla
Henning Horn
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Flyspackelnät, dom har ganska små maskor, typ 5x5 eller 7x7. Den ska vara förankrad mot underlaget
F Fjonken skrev:
Inte så att tapeterna ramlar ner 😂 men två spacklingar lär gå åt så han har en fin yta att limma slingan på, lite fukt i luften blir det ju absolut men inte så det behövs en avfuktare
Blir det skillnad i hållfastighet om man gjuter i 2 omgångar vs. Allt i ett svep?
 
R Rejäl skrev:
Detta tex..

Du kan sätta fast golvvärmen i nätet så du bara behöver spackla en gång..

[länk]
Skönt att bara behöva spackla en gång!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Detta tex..

Du kan sätta fast golvvärmen i nätet så du bara behöver spackla en gång..

[länk]
Absolut det går ju, men det skulle flytas upp till 10cm och det finns inte många spackel som grejar det, därav två spacklingar.
 
R
F Fjonken skrev:
Absolut det går ju, men det skulle flytas upp till 10cm och det finns inte många spackel som grejar det, därav två spacklingar.
Nja min rekommendation var inte det..
 
Henning Horn Henning Horn skrev:
Blir det skillnad i hållfastighet om man gjuter i 2 omgångar vs. Allt i ett svep?
Nej ingen skillnad, jag spacklar oftast ensam, och när det är mer än 30mm och 450-500kg så kör jag två omgångar, spacklar man när det är gångbart så gäster spacklet i sig själv. Kör man dagen efter ex som ts behöver göra för att få limmet till slingan att fastna behöver ts prima innan.
 
  • Gilla
Henning Horn
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Absolut det går ju, men det skulle flytas upp till 10cm och det finns inte många spackel som grejar det, därav två spacklingar.
Jepp tanken var att fylla ut med eps under, och sen flytspackel på 4-5 cm ink armering
 
Henning Horn Henning Horn skrev:
Jepp tanken var att fylla ut med eps under, och sen flytspackel på 4-5 cm ink armering
EPS vill du inte hålla på med inomhus 😂😂
 
  • Wow
Rejäl
  • Laddar…
R
F Fjonken skrev:
EPS vill du inte hålla på med inomhus 😂😂
Det gör alla som renoverar och behöver fylla upp bjälklag så vet inte riktigt vad du pratar om..
 
F Fjonken skrev:
EPS vill du inte hålla på med inomhus 😂😂
Ok! Hade jag ingen aning om. Finns det ngt alternativ? (Menar alltså eps-cement)
R Rejäl skrev:
Det gör alla som renoverar och behöver fylla upp bjälklag så vet inte riktigt vad du pratar om..
vad var jag trodde med.
 
R Rejäl skrev:
Det gör alla som renoverar och behöver fylla upp bjälklag så vet inte riktigt vad du pratar om..
Absolut är det vanligt men jag personligen hade inte kört eps inomhus, för några futtiga cm. Du kommer hitta dom där jävla kulorna överallt i flera veckor framöver 😅
 
R
Henning Horn Henning Horn skrev:
Ok! Hade jag ingen aning om. Finns det ngt alternativ? (Menar alltså eps-cement)

vad var jag trodde med.
Det går fin fint att använda..
 
  • Gilla
Henning Horn
  • Laddar…
R
F Fjonken skrev:
Absolut är det vanligt men jag personligen hade inte kört eps inomhus, för några futtiga cm. Du kommer hitta dom där jävla kulorna överallt i flera veckor framöver 😅
Dumheter..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.