Någon som vet vad denna "vimpel " har eller snarare har haft för funtion?
Sitter i rummet där det tidigare fanns en vedpanna. Följer jag kabeln slutar den oinkopplad bredvid proppskåpet.
 
  • Vit rektangulär anordning med kablar monterad på vägg nära taket. Till vänster syns ett tak och till höger en del av en träskiva med krokar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oinkopplad kabel som ligger bredvid ett proppskåp på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt förslag är en digitalantenn till tv eller möjligen radio? Men varför placerad i pannrummet!
 
  • Gilla
gusfre86
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Mitt förslag är fjärravläsning av elmätare, sen byttes elmätaren och fick en annan antenn.
[bild]
En sån här
[länk]
Ja det verkar rimligt med tanke på ersättaren, och att den gamla sitter kvar men inte är inkopplad. Var ett äldre par som bodde i huset tidigare så de orkade nog inte lägga tid eller pengar på att få bort den gamla
 
Jag är en fegis av naturen men inte kan det väl bita mig där bak om jag tar bort den? Är inte inkopplat till något, ingen strömkälla heller så borde inte vara i bruk.
Pannrummet den sitter i är i ytterdelen av huset medan proppskåpet sitter en bit in i huset som är lite av en betongklump. Svamlar mest för om den kan ha någon funktion som sändare fortfarande. Vet inte ur mycket "täckning" det finns för signaler in och ut vid proppskåpet.
 

Bästa svaret

Den kan du ta bort.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Den kan du ta bort.
Tack, då åker den :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.