Som titeln. Har satt dit en mugg/kopp som ni ser längst ned till höger och den fylls nästan upp på ett dygn. Det droppar alltså från längst till höger på den blå sektionen. Någon som vet vad det beror på och åtgärd för detta?

Mvh
 
  • Rörsystem med ventiler och manometrar. En kopp finns längst ned till höger, placerad under rören för att samla upp vätska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Droppar det från typ en dålig packning? Eller är det något typ dränagehål där det droppar ifrån?

Är golvvärmen på? Vet inte om jag luras av bilden men ser ut att vara rätt hög temperatur på den undre mätaren?
 
V Vattenbyxa skrev:
Droppar det från typ en dålig packning? Eller är det något typ dränagehål där det droppar ifrån?

Är golvvärmen på? Vet inte om jag luras av bilden men ser ut att vara rätt hög temperatur på den undre mätaren?
Ja den står på 47C medans övre står på 23C.. tog en ny bild underifrån och ventilen? Ser "geggig" ut jämfört med den övre på röd sektion.

Edit: ja golvvärmen är på. Det är bergvärme till huset
 
  • Undersida av en blå enhet med nummer "4" skrivet, kopplad till två gråa rör. Nedre ventil ser smutsig och "geggig" ut, med fett eller korrosion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
rwt rwt skrev:
Ja den står på 47C medans övre står på 23C.. tog en ny bild underifrån och ventilen? Ser "geggig" ut jämfört med den övre på röd sektion.

Edit: ja golvvärmen är på. Det är bergvärme till huset
Min bästa gissning är att dedär är en ventil för att kunna lufta/tappa ur systemet vid behov. Är nog en packning elr liknande som blivit dålig och börjat läcka isåfall!
 
  • Gilla
rwt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.