SonjaSt
Hej!
Det är första gången jag köper eller vill köpa en fastighet i Sverige.
Har hittat en fastighet, men kunde på själva visningen inte se så mycket, då det kom nån kris emellan och jag fick rusa iväg. Nu ligger mitt bud söm högsta, iallafall förra veckan låg det där.
Mäklaren sa att det kommer en spekulant till, tittade på huset i söndags.I måndags frågade jag mäklaren om denne skulle buda och hur läget är. Hon svarade bara att säljaren vill avsluta affären så snabbt som möjligt. Jag är utomlands denna vecka och svarade att jag gärna skulle titta på huset en gång till, nu på helgen.
Huset har statt tomt i 2 år so jag tänker väl att 1, 2 veckor till spelar ingen roll. Sa jag till mäklaren ocksa. Sa även att om jag inte har slutlig besked om jag är köparen kan jag inte prata med bankerna och förhandla.
Sista mäklaren skrev var att hon meddelar mig hur återkopplingen fran visningen i söndags ser ut, det var i måndags.
Nu är det torsdag....
Var det nu inte så brattom, är det nåt speciellt mäklarstrategi och hur ska jag agera nu? Mäklaren har inte gått in på min fråga att kunna titta på huset en gång till och att jag måste fullgöra min undersökningsplikt, men att jag bara gör det, om jag får besked att få köpa huset.
TACK!
 
Titta på det igen! Och ta reda på anledningen till varför det inte blivit sålt.

Har det stått helt tomt i 2 år..? Hur har underhållet och uppvärmningen skötts?
 
SonjaSt
V Vardagsrum skrev:
Titta på det igen! Och ta reda på anledningen till varför det inte blivit sålt.

Har det stått helt tomt i 2 år..? Hur har underhållet och uppvärmningen skötts?
hej, det var inte min fråga,
Jag frågade eller bad mäklaren att få titta på huset igen, men fick aldrig nåt svar.
Jag är orolig över att mäklaren aldrig hörde av sig igen. Har de kanske skrivit kontrakt med sista spekulant utan bud.
 
Ring mäklaren och fråga. Det är faktiskt inte svårare än så.
 
SonjaSt SonjaSt skrev:
hej, det var inte min fråga,
Jag frågade eller bad mäklaren att få titta på huset igen, men fick aldrig nåt svar.
Jag är orolig över att mäklaren aldrig hörde av sig igen. Har de kanske skrivit kontrakt med sista spekulant utan bud.
Ursäkta, jag läste nog slarvigt och missförstod din fråga.

Du bör nog kontakta mäklaren om du ska kunna få svar på det som du egentligen undrade.

Om kontrakt inte har skrivits med någon annan köpare, så rekommenderar jag ändå att du gör som jag skrev i mitt förra inlägg.
 
SonjaSt
Kilrain Kilrain skrev:
Ring mäklaren och fråga. Det är faktiskt inte svårare än så.
javisst, tänkte bara höra om nån har en bra strategi att hantera situationen...
 
SonjaSt
V Vardagsrum skrev:
Ursäkta, jag läste nog slarvigt och missförstod din fråga.

Du bör nog kontakta mäklaren om du ska kunna få svar på det som du egentligen undrade.

Om kontrakt inte har skrivits med någon annan köpare, så rekommenderar jag ändå att du gör som jag skrev i mitt förra inlägg.
hej, ingen fara, tack för svaret!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.