Hej

Är det någon som kan hjälpa mig att förstå detta?

Jag har fem LED-puckar som liknar den på bilden. Jag kan inte hitta något sätt att öppna dem för att byta ut lampan. Är det möjligt att man måste byta ut hela LED-pucken?

Det skulle vara problematiskt eftersom sladden till pucken från transformatorn går bakom köksskåpen. Se infästningen i skåpluckan. Jag misstänker att man måste ta ner alla skåpen i så fall.

Kan man klippa av sladden till LED-pucken och ansluta en ny kabel till en ny puck?

Tacksam för svar!
 
  • En LED-spotlight installerad i undersidan av ett köksskåp, med en synlig sladd som går bakom skåpet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LED-pucklampa monterad under ett träskåp, visar baksidan och kabelinfästningen, med etikett som anger specificerad effekt och varningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • LED-puck fäst under ett skåp med en svart kabel som går igenom ett hål. Pucken har en etikett med produktinformation och varningssymboler på baksidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den lär du få byta ut, ljuskällan är ej utbytbar.
Det är sk. klenspänning så du kan klippa kabeln, skarva på ny spot med lämpligt material, ex Wago-klämma eller en "sockerbit". Grejorna är polariserade så du måste hålla koll på + och -.
 
  • Gilla
Husbyggge
  • Laddar…
E etompau skrev:
Den lär du få byta ut, ljuskällan är ej utbytbar.
Det är sk. klenspänning så du kan klippa kabeln, skarva på ny spot med lämpligt material, ex Wago-klämma eller en "sockerbit". Grejorna är polariserade så du måste hålla koll på + och -.
Tack för svar etompau. Då låter det som jag kan hitta en lösning och byta ut pucken i alla fall. Någon här i forumet som har förslag på en bra LED- puck?
 
H Husbyggge skrev:
Tack för svar etompau. Då låter det som jag kan hitta en lösning och byta ut pucken i alla fall. Någon här i forumet som har förslag på en bra LED- puck?
Jag får några del träffar på "LD 8001-55", så du bör kunna hitta en motsvarande spot, om du vill fortsätta med dessa. Ex. 688 kr hos Vedum.

Annars så behöver du en spot av konstanströmstyp, 500 mA, 3 W.
 
  • Gilla
Husbyggge
  • Laddar…
E etompau skrev:
Jag får några del träffar på "LD 8001-55", så du bör kunna hitta en motsvarande spot, om du vill fortsätta med dessa. Ex. 688 kr hos Vedum.

Annars så behöver du en spot av konstanströmstyp, 500 mA, 3 W.
Tack, ja går nog vidare dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.