Hej! Har en Cylinda diskmaskin som börjat visa F54 då o då. Står att stäng av maskinen och kontakta service. Bara att ta ut någon som kollar på maskinen går väl på 2000 typ så testat lite själv. Diskmaskinen funkar igen två tre körningar efter att jag dragit ut den och tömt ut vattnet på ett gäng handdukar. Men känns inte hållbart. Är det bästa och mest kloka att bara köpa en ny maskin. Används hårt med säkert 10 diskningar i veckan.
 
Försök identifiera var läckaget är.
 
Karin Beck Karin Beck skrev:
Hej! Har en Cylinda diskmaskin som börjat visa F54 då o då. Står att stäng av maskinen och kontakta service. Bara att ta ut någon som kollar på maskinen går väl på 2000 typ så testat lite själv. Diskmaskinen funkar igen två tre körningar efter att jag dragit ut den och tömt ut vattnet på ett gäng handdukar. Men känns inte hållbart. Är det bästa och mest kloka att bara köpa en ny maskin. Används hårt med säkert 10 diskningar i veckan.
Jag skulle tro att du har nått skit vid pumpen eller i slangen, alternativt i vattenlås dit slangen är ansluten. Kontrollera så att vatten kan rinna undan ordentligt. Börja med att ta bort silen längst ned och gör rent, gör sen rent intill pumpen, kolla sedan slangar och rör. 👍
 
Hitta även detta på cylindas hemsida.
 
  • Skärmdump av Cylindas hemsida som visar felmeddelandet "Alarm F54 – Överfyllnad" och möjliga orsaker såsom trasig avloppspump och läckande komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.