Vilket av alternativen är bäst?

Fräsa ett spår eller utnyttja glappet mellan vägg och golvspån? (Golvspånskivan var 2cm för kort ;-) Så parketten kommer ligga i luften 2cm närmast vägg.)
 
  • Golv med glapp mellan golv och vägg, röd kabel liggandes i ett spår längs golvet mot väggen fixad med gipsskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett golv och en vägg med ett glapp emellan. En röd kabel är placerad i ett fräst spår i golvet närmast väggen där parkett ska läggas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg som bild 2 , men skär av hörnen på spånet, lite kraftigt, så det inte blir ett veck på slangen. Lätt att när värmen kommer så kan slangen röra sig och hörnet trycker in i slangen och inte bra. Sen att spånet inte går ända fram och ger med stöd för golvet under gör inget. Tror ingen kan stå så nära väggen.
 
Japp, tänkte raspa bort hörnen så det blir mjuk övergång till böjen. Men då kör jag alternativ 2 för då slipper jag 14st fräsningar :)
 
T Tobias Cederlund skrev:
Japp, tänkte raspa bort hörnen så det blir mjuk övergång till böjen. Men då kör jag alternativ 2 för då slipper jag 14st fräsningar :)
Sätter du en liten träkloss ( kan limmas med trälim ) mot böjen som stöder mot virket i väggen, då hålls böjen kvar i läge och kan inte vika sig längst in. har så själv och det håller slangen på plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.