Hej
Jag har fått ärva en Automover 220 AC från 2013-ish
Enl uppgift skall den slutat fungera efter ett åskväder.
Klipparen verkar fungera, men laddstationen står och blinkar grönt.
Jag plockade ut kretskortet men ser inget uppenbart fel. Finns det någon kunnig som möjligtvis har skarpare ögon än mig?
Inga problem att köpa ett nytt kretskort, men vill inte lägga ner för mycket pengar om det möjligtvis är något annat.
 
  • Grönt kretskort från Automower 220 AC, från baksidan. Kortet ligger på en gråmönstrad yta. Etikett med serienummer synlig längst ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kretskort till en Automower 220 AC från 2013, uppställt på en bordsyta. Kortet innehåller diverse elektroniska komponenter inklusive kondensatorer och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Det är ju nödvändigtvis inte så att skadan syns med blotta ögat, utan här skulle du behöva göra vissa kontroller/mätningar för att avgöra om kortet är trasigt eller inte.

Antar att du testat att ansluta en loop-kabel / minimal begränsningsslinga?
Blinkar grönt innebär annars att den tycker att slingan är OK och konfigurerad i ECO-läge.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
D Dilato skrev:
Om laddningsstationen blinkar grönt indikerar det på kabelavbrott för Automower G2-modellerna, dvs 220AC, 230ACX mfl.
Aha, där ser man! Så förvirrande 🤔
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Aha, där ser man! Så förvirrande 🤔
Idioter, man byter inte betydelse på symboler på samma typ av produkt!

Typ, den blå lampan i instrumentpanelen på en bilmodell betyder att helljuset är på, på nästa modell betyder det att spolarvätskan behöver fyllas på (spolarvätska är ju blå) 😉
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Om laddningsstationen blinkar grönt indikerar det på kabelavbrott för Automower G2-modellerna, dvs 220AC, 230ACX mfl.

För nyare Automower modeller, till exempel Automower® 310 eller 430X, indikerar grönt blinkande att ECO-läget är aktiverat.
[länk]
C cpalm skrev:
Det är ju nödvändigtvis inte så att skadan syns med blotta ögat, utan här skulle du behöva göra vissa kontroller/mätningar för att avgöra om kortet är trasigt eller inte.

Antar att du testat att ansluta en loop-kabel / minimal begränsningsslinga?
Blinkar grönt innebär annars att den tycker att slingan är OK och konfigurerad i ECO-läge.
Hej
Jag har testat med en kort kabelstump men med samma resultat. Förstår att det inte alltid är synligt med ögat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.