Hej!
vad använder jag ha för typ av fix i en golvbrunn där det lossnat på ett ställe och jag vill laga? Se bild
 
  • Bild av en golvbrunn där fix saknas runt kanterna. Det är synligt slitage och eventuella skador på det omgivande kaklet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkar denna tex?
 
  • Reparationsspackel CASCO HusFix på 3kg säljs för 209 kr på Hornbachs hemsida med artikelnummer 10142004.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Nej, det ska väl vara klinkerfix. Inte husfix som är till för att laga mindre sprickor i t.ex. torra betongväggar.
 
  • Gilla
MB29
  • Laddar…
Var exakt är problemet? Saknas det för att stadga upp ramen? Det ska ju enligt Bkr inte smetas fix över infästning av tätskikt….
 
Globetrot Globetrot skrev:
Var exakt är problemet? Saknas det för att stadga upp ramen? Det ska ju enligt Bkr inte smetas fix över infästning av tätskikt….
Problem vet ej, otätt och kan rinna in vatten antar jag? det ska väl vara där, besiktningsmannen har ju anmärkt på det. 🤔😁
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det ska väl vara klinkerfix. Inte husfix som är till för att laga mindre sprickor i t.ex. torra betongväggar.
Ok! Stod nämligen våtrum på den. Men kikar på klinkerfix - tack!
 
BirgitS
Fix är inte tätt så det har inget med otätt och vatten att göra, däremot ska plåtramen runt hålet ligga stadigt. Gör den det?
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
I de besiktningar jag varit med på så har besiktningsmännen ibland anmärkt på att det är just fix kladdat på tätfolien och runt klämringen i golvbrunnen......

Så förslagsvis så ringer du till besiktningsmannen och frågar vad han menade och vad problemet är innan du gör något alls. 👍
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M MB29 skrev:
Problem vet ej, otätt och kan rinna in vatten antar jag? det ska väl vara där, besiktningsmannen har ju anmärkt på det. 🤔😁
Nej, du bör nog prata med besiktning man om du kan. Fix har inget med vattentäthet att göra.
 
I InsidersUnited skrev:
I de besiktningar jag varit med på så har besiktningsmännen ibland anmärkt på att det är just fix kladdat på tätfolien och runt klämringen i golvbrunnen......

Så förslagsvis så ringer du till besiktningsmannen och frågar vad han menade och vad problemet är innan du gör något alls. 👍
Ja, denna anmärkning har jag sett många ggr (dvs att det ÄR fix för…) Därför blir man ju väldigt fundersam på denna…. Okunnig besiktningsman??
 
Den ligger still. Fixen sitter runt på/runt plasten men saknas på ett ställe 😊 se bättre bild. TROR det är det han menar, men inte mkt som saknas så kanske inte gör något då. Får väl dubbelkolla med honom 👍
 
  • Avloppsbrunn med kakel runtom och saknad fogmassa på ett ställe markerat med röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Låt bli att skrubba där det inte är fix när du gör rent så går det bra.
 
  • Gilla
MB29
  • Laddar…
Jag skulle bara låta det vara. Gör ingen skillnad varken till eller från. Märkligt anmärkning.
 
  • Gilla
MB29
  • Laddar…
Jisses vilket trams i min värld... skulle han klaga på något skulle det ju vara att där är för mycket fix för klämringen ska fan inte vara insmetad med fix... 😱🙃

Släpp detta för det är ingen anmärkning värd namnet att ens bemöda sig med att lägga energi på.
 
  • Gilla
MB29 och 2 till
  • Laddar…
Tack för alla svar allihopa ! 🙌🤗
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.