Då lånar jag tråden för ytterligare en fråga: Är det nån som vet hur man gör skarvar mellan två olika färger av mikrocement? Man maskerar med maskeringstejp, typ?

Om man till exempel vill ha olika färger på väggar och golv. Var lägger man skarven? Precis i gränsen mellan väggen och golvet? Vilket brukar man göra först? Vägg eller golv?
 
  • Gilla
Stenhårt
  • Laddar…
Anonymiserad 339807 skrev:
Vi valde att demontera hela badrummet då kaklet lossnat...
Sen satte dom upp nya plywood och gipsskivor. Samt tätskikt.
:thinking: blev förvånad då jag läste detta. Har precis fått nytt badrum - försäkringsärende - med ett gränsande teknikutrymme. Väggarna mot detta, tidigare kaklade mot plywood/gipsskivor, byttes ut mot gediget trä innan nytt tätskikt och kakel. Byggarna menade att gipsskivorna inte längre är tillåtna i badrum.

Slutresultatet blev mycket finare än tidigare och ingick i försäkringen;)
 
yonna yonna skrev:
Byggarna menade att gipsskivorna inte längre är tillåtna i badrum.
Dom borde uppdatera sig lite bättre då. Menar du att dom satt tätskiktet på trä (plywood)?
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Dom borde uppdatera sig lite bättre då. Menar du att dom satt tätskiktet på trä (plywood)?
Nej, de byggde nya träväggar dvs tog bort gipsskivorna. Vad de satte mellan träväggarna och kaklet bortsett från tätskikt vet jag inte.
 
Det var väl förut Det inte var tillåtet med gips bakom tätskiktet?
Varför skulle det inte vara tillåtet? Det är ju torrt där och gips är styvt och rör sig inte/dött material.
Det viktigaste är att väggen är styv och inte sviktar.
 
Hur ser ert badrum ut idag efter några års användning är ni nöjda?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.