Hej,

En Bosch inköpt 2015, E-nr waw32599sn/07, där lager är slut så jag tänkte byta ut trumman. Har fått igenom från f-bolag att de står för en ny trumma så det kostar gratis.

Vill bara förvissa mig om att det är denna trumma jag ska ha som ersättning.

https://quickparts.se/kar-och-trumma/1001453/#appliances-table

Står att det ska passa en Logixx 9 VarioPerfect, men E-numret stämmer med den jag har så det borde vara samma??

@electroluxaren du brukar ha koll=)

Glad påsk
 
A
S skvadron skrev:
Hej,

En Bosch inköpt 2015, E-nr waw32599sn/07, där lager är slut så jag tänkte byta ut trumman. Har fått igenom från f-bolag att de står för en ny trumma så det kostar gratis.

Vill bara förvissa mig om att det är denna trumma jag ska ha som ersättning.

[länk]

Står att det ska passa en Logixx 9 VarioPerfect, men E-numret stämmer med den jag har så det borde vara samma??

@electroluxaren du brukar ha koll=)

Glad påsk
jo det verkar vara samma dock snabbare från bosch
https://www.bosch-home.se/produktlista/23000476#/Tabs=section-fitsappliance/Togglebox=manuals/
 
Ok, ja jag hittade inte den på Boshs hemsida fast jag försökte söka.

Ja högre pris men snabbare frakt!

Tack för hjälpen.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Lite återkoppling vore på sin plats tycker jag☺️
trumman bytt och faktiskt noll skruvar över när allt var tillbakamonterat😂

det snurrar på bra utan missljud när jag just nu kör en trumrengöring, det stora testet får bli med tvätt sen och centrifugering.

och som sagt står f-bolaget för bytet, och sen har jag självriskeliminering så det blev noll kr för bytet👍
 
  • Gilla
Deltidslantisen och 1 till
  • Laddar…
S skvadron skrev:
Hej,

En Bosch inköpt 2015, E-nr waw32599sn/07, där lager är slut så jag tänkte byta ut trumman. Har fått igenom från f-bolag att de står för en ny trumma så det kostar gratis.

Vill bara förvissa mig om att det är denna trumma jag ska ha som ersättning.

[länk]

Står att det ska passa en Logixx 9 VarioPerfect, men E-numret stämmer med den jag har så det borde vara samma??

@electroluxaren du brukar ha koll=)

Glad påsk
Hej
Hur gammal var maskinen? Var det i år 24 ? Eller var det tidigare?
Har exakt samma problem men tänker att det bara är lagret som behöver bytas, tror du det går ?
 
M Mecklarn85 skrev:
Hej
Hur gammal var maskinen? Var det i år 24 ? Eller var det tidigare?
Har exakt samma problem men tänker att det bara är lagret som behöver bytas, tror du det går ?
Hej,

Köpt 2011 när vi renoverade köket och bytte trumma nu i våras.

På min modell är det svetsad balja så du måste byta hela, dock tyckte jag det var väldigt smidigt och enkelt att göra det👍

Vet inte om det går att byta endast lagren tyvärr...
 
  • Gilla
Mecklarn85
  • Laddar…
R
M Mecklarn85 skrev:
Hej
Hur gammal var maskinen? Var det i år 24 ? Eller var det tidigare?
Har exakt samma problem men tänker att det bara är lagret som behöver bytas, tror du det går ?
vissa serie 8 går att bara byta lager på du får söka på bosch e-shop på ditt enr
 
R returen skrev:
vissa serie 8 går att bara byta lager på du får söka på bosch e-shop på ditt enr
Jag har samma e nr som i tråden.. men hittar inte lager som reservdel. I ärlighetens namn hittar jag inte trumman på boschhemsida heller. Det blir demontage och sedan köp av delar
 
R
M Mecklarn85 skrev:
Jag har samma e nr som i tråden.. men hittar inte lager som reservdel. I ärlighetens namn hittar jag inte trumman på boschhemsida heller. Det blir demontage och sedan köp av delar
den är svetsad så lycka till med delningen av den
du behöver denna
https://www.bosch-home.se/produktlista/23000476#/Togglebox=manuals/
 
  • Gilla
mika m
  • Laddar…
R returen skrev:
den är svetsad så lycka till med delningen av den
du behöver denna
[länk]
Ja du har säkert rätt. Men man ser ju tydligt lagren som sitter på axeln.
 
R
M Mecklarn85 skrev:
Ja du har säkert rätt. Men man ser ju tydligt lagren som sitter på axeln.
Eh
ser lagren?
helt omöjligt på den bilden
 
  • Gilla
mika m
  • Laddar…
M Mecklarn85 skrev:
Ja du har säkert rätt. Men man ser ju tydligt lagren som sitter på axeln.
Köp den som @returen länkar till, det är samma som jag köpte, och nu jäkligt bra pris om man är medlem på bosh home👍
Köpte min för 4.100kr så det priset som är nu, tveka inte!
 
M Mecklarn85 skrev:
Hej
Hur gammal var maskinen? Var det i år 24 ? Eller var det tidigare?
Har exakt samma problem men tänker att det bara är lagret som behöver bytas, tror du det går ?
På moderna maskiner är lagret oftast en del av trumman och går inte att byta separat. Så det är till att byta hela trumman. Men jag har inte att din så jag kan inte gå på ed att det är ditt fall.
 
R
M mika m skrev:
På moderna maskiner är lagret oftast en del av trumman och går inte att byta separat. Så det är till att byta hela trumman. Men jag har inte att din så jag kan inte gå på ed att det är ditt fall.
På sätt och vis
lagren är separata och lösa och sitter inpressade i baljan
men sen svetsas baljan ihop och trumman går inte att ta ur baljan ej heller lagren då.
 
  • Gilla
mika m
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.