S Sona2012 skrev:
Men de historiska personernas existens är tämligen fastslagna
Nu driver du allt med oss skämtare där! Alla vet att han blev fastspikad och inte fastslagen!
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu driver du allt med oss skämtare där! Alla vet att han blev fastspikad och inte fastslagen!
Och du spikar något för att fästa det, eg fastslaget... Men strunta i semantiken, det är faktum att de historiska personerna existerat, sedan om man tror på berättelserna om dess liv är valfritt.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Nu driver du allt med oss skämtare där! Alla vet att han blev fastspikad och inte fastslagen!
Om du frågar mig (vilket du inte gjort) så är min åsikt att det är skruvat!
 
Nissens
S Sona2012 skrev:
Och du spikar något för att fästa det, eg fastslaget... Men strunta i semantiken, det är faktum att de historiska personerna existerat, sedan om man tror på berättelserna om dess liv är valfritt.
Kalle anka har också funnits, för det har jag hört! 😊
 
N Niq skrev:
Maja kan inte rökas
Kan och kan, det är väl mer att man inte får.

Sen är det ju som det är med lagar och regler. Om man inte frågar ska det ju ofta mycket till innan nån granskar en.

Blir man inte för hög (4,5 meter tror jag) är det ofta ok med grannmedgivande. Observera att kommunen inte kan ge grannmedgivande. Bättre att chansa än att ens fråga faktiskt. Hur som helst är det bra med riktiga papper. Rizla rekommenderas. Men man kan säkert kolla runt på nätet och se vad som finns nu för tiden.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kalle anka har också funnits, för det har jag hört! 😊
Fine: du behöver inte tro på Jesus eller vara kristen, det är ditt val men att förneka historiska fakta är bara korkat.

Bibeln är full med fakta som senare verifierats från andra källor. Hetttiten Uria som Salomo lär lurat i en fälla var en sådan sak. Nu är själva historien antagligen fiktion men personen kan mycket väl existerat....

Vetenskapen tvivlade på det eftersom Hettiterna länge var ett okänt folkslag,

kungariket Hatti var väl känt men Hettiterna visste man inget om, tills Rosetta stenen dechiffrerades, då började man kunna läsa otaliga Egyptiska texter som nämnde hur Egyptens faraoner krigade mot de krigiska Hettiterna, ett mäktigt rike i nuvarande Turkiet
 
S Sona2012 skrev:
Fine: du behöver inte tro på Jesus eller vara kristen, det är ditt val men att förneka historiska fakta är bara korkat.
Allt annat än korkat är OT i denna tråd. Du är anmäld! Matadoriten kommer strax att banna dig! Det är såväl fastslaget, fastskruvat som fastspikat!
 
Nissens Nissens skrev:
Om du frågar mig (vilket du inte gjort) så är min åsikt att det är skruvat!
Idiot! Tror du det fanns Blå Bosch runt förförförra millenieskiftet?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Allt annat än korkat är OT i denna tråd. Du är anmäld! Matadoriten kommer strax att banna dig! Det är såväl fastslaget, fastskruvat som fastspikat!
Men är det limmat❓
 
R
Alfredo Alfredo skrev:
Det är såväl fastslaget, fastskruvat som fastspikat!
Du har visst inte hängt med att det är limmat som gäller 2024!
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kan och kan, det är väl mer att man inte får.

Sen är det ju som det är med lagar och regler. Om man inte frågar ska det ju ofta mycket till innan nån granskar en.

Blir man inte för hög (4,5 meter tror jag) är det ofta ok med grannmedgivande. Observera att kommunen inte kan ge grannmedgivande. Bättre att chansa än att ens fråga faktiskt. Hur som helst är det bra med riktiga papper. Rizla rekommenderas. Men man kan säkert kolla runt på nätet och se vad som finns nu för tiden.
Visst om man lyckas övertala en Maia att ge ifrån sig delar av skägget eller håret när dom är i sin fysiska gestalt i Midgård kan man säkert röka det. Men det är betydligt lättare att få tag på lite Ol toby och troligen godare. Se bara hur det gick för Durins bane när han bråkade med Gandalf.
Om man använder pipa så behöver man inga papper.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N Niq skrev:
Visst om man lyckas övertala en Maia att ge ifrån sig delar av skägget eller håret när dom är i sin fysiska gestalt i Midgård kan man säkert röka det. Men det är betydligt lättare att få tag på lite Ol toby och troligen godare. Se bara hur det gick för Durins bane när han bråkade med Gandalf.
Om man använder pipa så behöver man inga papper.
Njau, jag tror det är hög tid för en moden motorsågsmassaker i tråden! (fanns inte i Midgård)
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du har visst inte hängt med att det är limmat som gäller 2024!
400 eller 600 till Jesus?
 
Motorsågsmassaker?

Glöm inte att du måste ha motorsågskörkort, framförallt om du ska slakta utanför din egen tomt. Dessutom är Arbetsmiljöverkets paragrafer synnerligen gällande och du ser väl till att du följer Säker Skogs rekommendationer?

Skulle det vara så att du på vägen till din mordorgie skulle se ett träd som fallit över vägen, fällt av en ogin granne som vill hämnas i förtid, då måste du skyndsamt nedlägga ditt vapen, ta reda på att det finns ett gällande servitut samt att du får inte starta motorsågen inom en kilometer. Du måste även ta redan på om den korsbandade snytbaggen har inventerat av Länsstyrelsen, om ditt svettande gör att platsen betraktas som strandtomt samt att du måste följa Säker Skog.

Säker Skog för böveln!
 
  • Gilla
  • Älska
Sona2012 och 3 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
400 eller 600 till Jesus?
PL 400 i den gamla tappningen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.