Hej,
Jag och min sambo har vunnit budgivningen på ett gammalt 70-tals hus. Vi har inte skrivit papper ännu och önskar därför lite input på bla poolen som ingår i köpet (denna besiktas ej av besiktningsmannen).

Vi har fått ritningarna på poolen och där står att den är murad med betongblock och kalkcement. Samt står det att ”botten samt utvändigt komprimeras med grus”. Storlek 4x9 m.

Orosmomentet är bla att bredvid poolen står ett pilträd där trädrötterna letat sig in i botten på poolen. Vi uppdagade detta då linern hade pucklar och såg allmänt risig ut.
Betyder det att bottnen är sandad/grusad, och vad kan den ”trasiga” linern ha för inverkan? Funderar på dräneringen.

Kan det vara problem här vi borde känna till? Enligt säljaren ”funkar poolen och linern är enbart kosmetisk”.

Som ni läser att jag helt novis och tar tacksamt emot mer erfarnas input. Vi räknar med att byta linern oavsett men inte större kostnader än så.

Tack :)
 
K
Har säljaren byggt poolen? Om du inte har liner, vad ska då hålla inne vattnet i poolen?! Så inte direkt bara kosmetisk
 
Nej, det är de som byggde huset som även byggt poolen.
Men om sandad botten, är det ändå risk?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.