Söker en smart (wifi/Z-wave/Zigbee mm.) rörelsesensor för utomhusbruk som reagerar på stora djur (hundar, rådjur, harar osv) samt människor MEN inte på vajande träd, solreflexer osv.

Sensorn ska användas för att detektera rörelser på ett område av 15x10m

Tips?
 
Vet inte exakt hur det är med området, men jag tycker min Philips Hue fungerar bra. Vår sitter med ett äppelträd i blickfånget och reagerar inte på när det rör sig i löven på det i alla fall. Hur det är om det vajar lite mer fram och tillbaka vet jag inte, det blåser inte så fruktansvärt där det trädet sitter.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Jag har några Aeotec ZWA005 till mitt "villalarm".
Man kan justera dess känslighet med parametersättning, så nu har jag ställt in den så att våran lilla terrier kan vara inne och röra sig utan att den reagerar, men inte en människa.
Så det kan vara ett alternativ, om man inte vill gå på kameror med AI-teknik, vilket är ännu mer precist.

Har även en enhet utomhus, och det har fungerat bra, har dock monterat den regnskyddat.

Aeotec TriSensor-rörelsedetektor med förpackning, som kan justera känslighet och är regnskyddad för utomhusbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ett alternativ är att använda sig av kamera. Finns fina möjligheter att särskilja med hjälp av AI idag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.