Hej

Har problem med min halo charge amp helt plötsligt. Har haft två stycken i något år eller så utan problem. Bilen en ID 4.

Nu till det märkliga problemet. Efter startad laddning laddar den i 7min sen slutar den och i appen står det låst under rfid. Låser upp funkar i 7min igen sen blir den låst igen osv.
Försökt alla inställningar i appen, tömt schema mm. Installatören har inaktiverat rfid helt i admin gränssnitttet. Halos support säger att de aldrig hört detta och vet inte vad felet är.
Det mest märkliga är att det blev samma sak på den andra stationen som kunde provas idag. Så då är det något fel på bilen? Men nej, på en annan laddstation laddar den utan problem.
Så det enda gemensamma är halo kontot och ev någon inställning/fel som delas mellan mina två stationer.
Installatören kan inte lösa det. Tillverkaren kan inte lösa det och jag kan ladda i 7min åt gången …

Någon som har något jag kan gå vidare med att testa?
 
vad säger bilen... att den har ström, laddar, väntar på laddning eller stoppad?
 
Senaste budet var att tillverkaren medgav och hittade en bugg i deras programvara.
Först skulle kretskortet bytas men nu blev det bara en uppdatering av detsamma.
Har funkat två dagar sedan dess så det verkar ha korrigerat sin bugg
 
J Jonas786 skrev:
Senaste budet var att tillverkaren medgav och hittade en bugg i deras programvara.
Först skulle kretskortet bytas men nu blev det bara en uppdatering av detsamma.
Har funkat två dagar sedan dess så det verkar ha korrigerat sin bugg
Hur har det gått efter uppdateringen. Har också fått samma problem senaste veckan.
 
Uppdateratingen gjorde gott (även användarkontot mm raderades helt och skapades om)
Men det fanns ändå problem kvar, det visade sig att en optimeringstjänst från elleverantören och laddboxen inte alls var kompisar. Så efter tagit bort tjänsten helt funkar nu laddboxen som den skall igen.
Så i slutändan var det nog två olika fel. Men. Den stora boven var nog optimeringstjänsten från elleverantören (som var bortglömd att den var ok att testa enligt något samtal någon gång med en säljare)
Det konstiga var att det tog ett tag innan de började kivas med varandra så ingen gjorde den kopplingen på ett bra tag
 
  • Gilla
Alevic
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.