Hej, har 1 st woods avfuktare för krypgrund (DSC50FM). Funkar jättebra där den står i en av krypgrunderna.
Jag vill nu sätta in en likadan i en annan krypgrund. Tyvärr är det begränsad lucka där. Det vore ett jätteprojekt att skapa en större öppning.
Frågan är, hur små delar kan avfuktaren skruvas ned till? Är det nån som monterat isär en sådan och kan ge lite värdefulla insikter?
Vill inte mixtra med befintlig avf. Vill inte köpa en till bara för att testa och upptäcka att det inte fungerar.
Jag har tänkt kontakta woods, men är orolig att svaret blir ’garanti bla, garanti blä’
Uppdaterar utifall de ger ett konkret besked.
Med vänlig hälsning,
 
Är det inte bättre att då välja en annan typ av avfuktare som är mindre i formatet, åtminstone på det sättet att den går in genom luckan? Sorptionsavfuktare tycker jag sett modeller som är aningen mindre. Sedan finns ju Trygghetsvakten som bara består av små delar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Den är ju ihopsatt på något sätt så det är klart det är möjligt. Be tillverkaren om en sprängskiss? Garanti kan du så kallat "fetglömma"😅🤔
 
Måtten är ju bara
Bredd 34,5 cm
Höjd 52,7 cm
Djup 49,5 cm

Hur liten öppning har du (jag med min kropp skulle inte komma in med mindre mått på luckan)?
 
J Josth skrev:
Är det inte bättre att då välja en annan typ av avfuktare som är mindre i formatet, åtminstone på det sättet att den går in genom luckan? Sorptionsavfuktare tycker jag sett modeller som är aningen mindre. Sedan finns ju Trygghetsvakten som bara består av små delar.
Tack för bra tips. Sorptionsfuktares backdel är att genererad värme måste ut från byggnaden. Har inget problem med negativ temperatur, så en avfuktare fungerar och hela effekten blir kvar som värme i grunden.
Trygghetsvakten fungerar förträffligt, men den går på direktverkande el vilket är ok med normala kostnader på el. Den senaste årens höjningar gör den ofördelaktig. Den når inte riktigt hela utrymmet heller då en avfuktare är ett bra komplement.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.