3 av 8 säger väl det mesta, tycker jag.
 
  • Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Vad har fått dig att tro att de håller hög kvalitet?
 
  • Gilla
  • Haha
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
Brukar låna en mutterknack, både liten och stor och tycker dom funkar över förväntningarna .

Själv har jag Makita hikoki Parkside blå och grön Bosch Festool einhell mm

Har köpt dom efter tilltänkt användning, har batteri blå Bosch och einhell sladd multiverktyg= ingen stor användning

Makita sänksåg sladd = används ganska ofta, vill ha precision men tyckte Festool var för dyrt

Festool blandare för spackel= nåt som håller år ut och år in, köpte den begagnad för kanske 15år sen och har säkert blandat 20-30 ton spackel och fix och den är lika idag som när jag köpte den.

Royibi mutterknackaren håller lätt ett däckskifte på bilen, får upp de flesta muttrar= skulle kunna köpa en sån eller Parkside då den endast (troligen) kommer användas till det, Makita lite onödiga extra pengar då den används så sällan.

Vilka maskiner är det som knappt funkar och hur ofta använder du dom?
 
RoTe
Sköter man inte om sina batterier så tar dom stryk.
 
namnbyte
Riktig skit enligt mig, plastiga och skrangliga produkter jämfört med andra budgetmärken. Batterierna jag har är 1 av 3 okej två år senare, det ena dog efter bara några månader.
 
Och jag har fem maskiner och fyra batterier, maskinerna och två batterier är över 10år gamla och fungerar utmärkt (två batterier är bara ett par år gamla, större, som såklart fungerar utmärkt också). Allt är individuellt, jag är rädd om maskinerna och vårdar batterierna. Men man får oftas bara läsa om dom som är negativa.
 
  • Gilla
gwb och 3 till
  • Laddar…
Haft noll problem med mina ryobigrejor. Många tusen skruv dragna med skruvdragaren vid det här laget, slitit ut en klinga till cirkelsågen, så nog har dom fått jobba. Vet inte om jag vårdat dom direkt. Åtminstone ett batteri är minst 12 år och tuffar på än.
 
  • Gilla
Bonnabygg och 1 till
  • Laddar…
Staffan Tegebäck Staffan Tegebäck skrev:
Har 8st varav 3 knappt fungerar är det skitmaskiner eller har jag haft otur?
Vänligen specificera vad det är för maskiner du haft problem med. Har själv ett antal Ryobi för trädgårdsbruk mest, funkar fint. Trimmers, häcksaxar, altanborstar, etc. För verkstadsmaskiner kör jag mest med Milwaukee men vissa Ryobi överlappar ser jag. Har tex en cirkelsåg Ryobi som funkar fint. Någon skruvdragare.

__

PS. Måste notera att TS har 1 st inlägg. Ångrar litet att jag postade i denna tråd.
 
Redigerat:
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.