Hmm, får nog ångra mig, tror jag köpte 4x4.5kg. :thinking:
 
1 kg till ca 8 kvm enligt hagmans spec
 
Produktinformationsblad för Hagmans Golvfärg EP-V med detaljer om användning, teknisk information och bilder på förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det behöver slipas mer diamantslip är att föredra men det går med abs sliten oxå du behöver köra med en handhållen maskin vid kanter runt golvbrunn och port
 
  • Gilla
Simon30
  • Laddar…
Slipade om hela golvet med diamanthandjagare. Stor skillnad
Slipat betonggolv med sprickor, hörselskydd, diamantslip och verktyg syns i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slipat golv med synliga sprickor och en diamantslipmaskin samt en handslipare på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spacklat sprickor
Spacklat betonggolv med synliga sprickor och verktyg för golvslipning och målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första lagret färg Renoverat golv med första lagret färg på efter att ha slipat och spacklat sprickor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Andra lagret färg
Nyslipat och målat betonggolv med två lager färg, visar slät yta och renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(y)(y)
 
  • Gilla
Mangan1977 och 12 till
  • Laddar…
Är det en nygjuten platta? Väldigt mycket sprickor. Fullflyt, dålig vibrering och ingen vattenhärdning?
 
F falkn skrev:
Är det en nygjuten platta? Väldigt mycket sprickor. Fullflyt, dålig vibrering och ingen vattenhärdning?
I andra meningen skriver han att den var gjuten för ett halvår sedan.
Sprickorna har ingenting med vibbningen att göra, de är för små och följer ej armeringen.
De kan vara värmesprickor men är antagligen krympsprickor.
Hur som helst så är det ju löst och han var aldrig orolig för sprickorna, vilket heller inte var befogat.
 
Bra förarbete ger bra slutresultat.:)
 
Väcker en gammal tråd. Vad körde du med för spackel till sprickorna?
 
T trojlee skrev:
Väcker en gammal tråd. Vad körde du med för spackel till sprickorna?
Hagmans golvspackel
 
  • En burk Hagmans golvspackel hålls framför en bilratt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
Toppen. Då ska jag köpa samma
 
När tråden ändå blivit väckt - TS kanske kan ge en uppdatering på hur sprickorna och färgen hållt, är det något som flagnar eller spricker vidare? Kört med dubbar i vintras med någon åverkan? Lite nyfiken på vilken handjagare du körde med, jag köpte en kåpa och diamantslip till vinkelslipen som jag ev tänkte bruka men min platta är 15 år gammal och har småsten som tittar upp så jag får nog titta på att flyta hela golvet först.
 
N Nyfniken2 skrev:
När tråden ändå blivit väckt - TS kanske kan ge en uppdatering på hur sprickorna och färgen hållt, är det något som flagnar eller spricker vidare? Kört med dubbar i vintras med någon åverkan? Lite nyfiken på vilken handjagare du körde med, jag köpte en kåpa och diamantslip till vinkelslipen som jag ev tänkte bruka men min platta är 15 år gammal och har småsten som tittar upp så jag får nog titta på att flyta hela golvet först.
Det har hållt bra, ingen skillnad sen det blev målat.
Har aldrig testat dubb på golvfärgen, jag målade på hagmans kit för hjulspår som ja kört dubb på dock. Utan åverkan. Inte dagligen då, använder inte garaget som parkeringsplats.
Jag hyrde en festool maskin, ingen aning om va det var för modell. Allt ja kan utläsa från gamla bilder är renofix. Men de ser ut som de står nåt nummer där också
 
S Simon30 skrev:
Det har hållt bra, ingen skillnad sen det blev målat.
Har aldrig testat dubb på golvfärgen, jag målade på hagmans kit för hjulspår som ja kört dubb på dock. Utan åverkan. Inte dagligen då, använder inte garaget som parkeringsplats.
Jag hyrde en festool maskin, ingen aning om va det var för modell. Allt ja kan utläsa från gamla bilder är renofix. Men de ser ut som de står nåt nummer där också
Tjeena, är målartagen just nu och har en hagmans epv 10kg och tänkte det ska räcka till 2 stryckningar i mitt 37,8kvm garage. Räckte det för dig?. Blandade du allt på en gång till båda strykningarna? Antar att man inte vill göra det?
Hur ser resultatet ut nu några år senare? Fortfarande nöjd? Tänkte om man skulle köpa biltemas klarlack och kladda på sist av allt men verkar vara delade meningar kring det. Att man bara ska ha det om man vill ha flingor på golvet.
 
0.15-020 kg per m² +10% vatten första stryket inte blanda allt och det måste vägas när du blandar så 10kg bör räcka till 2 gånger
 
  • Gilla
vibban
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.