Någon som vet vad de har för priser??
Leveranstid?
 
Hej!

Senast jag var i kontakt med Lapplihus gällde bygge i Norrbotten. Leveranstid 6mån, inkl ändringarna gjorda i grundkonceptet. Dock hört av tid byggare att tiderna ska tas med en nypa salt. Utgick från Tjädergården 160.

/Husdoktorn
 
Jooo.....

...jag gömde säga att priset låg på 11T/kvm, nyckelfärdigt inkl listning etc. Tomten grovplanerad. Tomtpriset inkluderat (495T) + VA å EL ikluderat. Detta lltså i norrbotten, hösten 2004.

/Husdoktorn
 
Har precis byggt ett hus freån Lappli. Vår säljare hade bråttom med leveransen så det blev 8 veckor om jag inte minns fel. det var i alla fall vi som fick hålla tillbaka leveransen. Jag kan tillägga att vi är mycket nöjda med resultatet.
 
Gillar oxå Lappli. Vi skall bygga i Uppsala trakten när vi hittat tomt. Någon av er som byggt här eller Stockholm och hur är det lokala kontoret.
Vilken standard håller huset, kaklade badrum??
 
Normalt så levereras Lapplihus helt "nakna" dvs inga ytskikt kök etc. Sen är ju frågan vad er lokala säljare lägger på för grejor i sin leverans. Vi köpte paketet och tog in hantverkara och köpte grejorna själva. Ett j-a jobb men det blir ju som man vill.
 
Kontakta mig, byggari@punkt.se, jag är Lappli-representant i Sverige och kan besvara säkert de flesta av era frågor.

m v h Ari Heikkilä, mobil 070 46 122 48
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.