Jag hittar inte tillbaka till rätt tråd...

Läste igår ett gammalt inlägg där någon konstaterade vilket som absolut var bästa valet av "budgethus".

Denne någon hade köpt sitt enplanshus för cirka 1,5 milj NF med platta på mark inkl div tillval bl.a ryggåstak.

Vilket var huset?

Eller är det någon som har uppfattning om var man får mest för cirka 1,5 milj NF?

har själv tittat på Sand-Anebyhus, Ekonomen-Ekefors och Jordugglan-LBhus.

Tacksam för alla svar.
 
I ugglan serien går det att välja till en del som tex ryggåstak, centraldammsugare, rostfritt i köket, larm, kamin etc.
Som standard ingår platta med golvvärme, kaklade bad/duschrum, grovkök och hall.

Vet inte pris på jordugglan men vårt Pärlugglan på 1,5 pl 162 m2 kostar ca 1,75 inkl garage/carport och diverse tillägg/ändringar men exkl tomt anslutningsavagifter.
 
Vi gav ca 1.4 mille för Jordugglan med de flesta tillvalen inkl puts.
 
peddap skrev:
Vi gav ca 1.4 mille för Jordugglan med de flesta tillvalen inkl puts.
inkl. grund?? sedan tillkommer väl vvs o elinstallationer?
 
Eftersom LB kör med totalentreprenad borde priset vara inkl allt, dvs nyckefärdigt.

Vi har byggt LBs andra "bugdetserie", Höken-serien och då ett Duvhöken, 117 + oinredd öv. Vårt pris vid kontraktskrivandet förra hösten var ca 1.168 000, det har förmodligen ökat något från dess. Då tillkommer diskmaskin o tvättmaskin. Annars samma std vad gäller isolering o material som optimal living-serien, kakel o klinker i bad, klinker i tvätt osv. Kan dock inte göra planlösningsändringar eller andra ändringar på huset med LB + att det är begränsat antal tillval på huset, men vi gjorde en del med entreprenörerna på plats (bytte kök helt, ändrade en vägg, flyttade vatten o avlopp, flyttade en dörr, bytte material på del av golv), vi hade bra entreprenör. :D
 
arwen skrev:
Jag hittar inte tillbaka till rätt tråd...

Läste igår ett gammalt inlägg där någon konstaterade vilket som absolut var bästa valet av "budgethus".

Denne någon hade köpt sitt enplanshus för cirka 1,5 milj NF med platta på mark inkl div tillval bl.a ryggåstak.

Vilket var huset?

Eller är det någon som har uppfattning om var man får mest för cirka 1,5 milj NF?

har själv tittat på Sand-Anebyhus, Ekonomen-Ekefors och Jordugglan-LBhus.

Tacksam för alla svar.
Vad är Sand-Anebyhus för något hus? Kan inte hitta det på deras hemsida eller i husboken. ???

/Sanna
 
Sanna - om jag minns rätt så ligger Sand under Nyheter på deras hemsida.

Och det är riktigt att den inte finns med i husboken. Förmodeligen pga av att det är ett så nytt hus.

Jag fick iaf ett pris på cirka 1,4 Mkr av säljaren på detta NF; fasad i trä, platta på mark med vattenburen värme, inga tillval.

 
PeddaP - vill du vara jättesnäll och utveckla lite kring priset på Jordugglan...

Vilken del av Sverige gällde priset?

Vilka tillval hade ni gjort?

Var det inkl grund och installationer?

Jag tycker det låter som ett riktigt klipp inkl puts!!!

I Skåne verkar priset ligga på 1,5 Mkr med träfasad utan tillval.

 
arwen skrev:
Sanna - om jag minns rätt så ligger Sand under Nyheter på deras hemsida.

Och det är riktigt att den inte finns med i husboken. Förmodeligen pga av att det är ett så nytt hus.

Jag fick iaf ett pris på cirka 1,4 Mkr av säljaren på detta NF; fasad i trä, platta på mark med vattenburen värme, inga tillval.

 
Tack, nu hittade jag det! :)
 
arwen skrev:
PeddaP - vill du vara jättesnäll och utveckla lite kring priset på Jordugglan...

Vilken del av Sverige gällde priset?

Vilka tillval hade ni gjort?

Var det inkl grund och installationer?

Jag tycker det låter som ett riktigt klipp inkl puts!!!

I Skåne verkar priset ligga på 1,5 Mkr med träfasad utan tillval.
Förra veckan fick jag priset 1 459' på Jordugglan i Helsingborg. NF, utan några som helst tillval.
 
Sanna - var det med putsad fasad eller träfasad?
 
Utanför Ängelholm fick vi knappt 1,4 miljoner för Jordugglan.
 
Vi fick uppgift om 1538000:- för Jordugglan utanför Stockholm...
 
arwen skrev:
Sanna - var det med putsad fasad eller träfasad?
Träfasad.

Jag fick också uppgift om att det är en prishöjning på gång per 1/10. :(
 
Jordugglan i Hässleholm 1 303 000 riksdaler. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.