Jag har en liten uteplats som utgörs av ett betongtak ovanpå vårt garage. Jag fick hjälp av hantverkare att lägga på en tätning för ca 10 år sedan (tvåkomponentslim med förstärkning av nät), men nu har det börjat spricka upp och släppa in vatten så att det droppar från taket i garaget under.

Har något tips på ett effektivt material att belägga ytan med så att det blir vattentätt?
 
  • Betongtak på en uteplats ovanpå ett garage, med sprickor i tätningen synliga genom metallräcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för bra och utförliga alternativ. Spontant ser det ut som ett arbete som vanligtvis göra av hantverkare. Finns det något av alternativen som du tror en händig hobbyfixare skulle kunna ge sig på?
 
S sblixten skrev:
Kanske gummiduk skulle kunna vara ett alternativ.
Du kan läsa här hur jag gjorde: [länk]
Tack - en bra tråd med liknande situation. Stämmer det att du köpte allt från sealeco.com? Kan du berätta mer om vilka komponenter du köpte och hur duken sätts fast, t ex bara limning i kanterna eller under hela duken? Fick du ringa eller maila för att veta vad du skulle köpa?
 
Jag ringde och pratade med dem och de redogjorde för hur jag skulle göra.
Om jag minns rätt så limmade jag bara i kanterna plus skruv var 30:e centimeter där det var möjligt.
De var väldigt hjälpsamma och instruerade mig hur jag skulle göra.
Artikelnummerlista för byggmaterial inklusive rubbertopp-paneler, skruvar, plåtbickor, kontaktlim och rengöringsvätska, med respektive transportdatum och kvantitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Edit: Markduken som jag la under gummimattan köpte jag från lokalt grustag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Vargklo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.