Tjipp,
har precis laggt nytt golv i källaren i form av klinkers med hjölp av en hantverkare.
Upptäckte dock att där var bakom ett skåp i hörnet var bubblor i färgen av fukt, var dock int efuktigt nu trots allt regn.
Har skrapat bort all färg med div verktyg o rensat bort all den dåliga bubbliga färgen.
Nu till min fråga vilken typ av färg skall jag använda för o måla fräsch igen?
Samt vilken typ av cement, puts skall jag använda för o gämna ut allt så att väggen blir jämn o fin?

Mvh
johan r
 
Mina källarväggar hade samma problem som dina men i större skala, nedersta halvmetern var bubblig och lossnande runt om. Efter att vi hade dränerat om med Jackodren så har jag slipat bort all färg på källarens ytterväggar. Ev ska det gå att lösa med t.ex. STO färgborttagning.

För slipningen hyrde jag en Betong-giraff med dammsugare och det gick fort och lätt.

Därefter lade jag på ett tunt putslager (eftersom underliggande puts inte blir så snygg efter slipningen) av Serpo 135 (som har ballast mindre än 1 mm och går därför att lägga tunt).

Slutligen håller jag nu på att måla med kalkfärg. Nu är jag säker på att jag har gjort vad jag kunnat för att källaren inte ska få fuktskador eller mögelpåväxt på ytterväggarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.