Vi skulle vilja placera en duschvägg längs in i vårat badrum, alltså inte ha någon duschkabin utan bara en duschvägg. Nu är det dock så att det kommer att finnas två fönster längst in i badrummet. Går det ändå att ha en dusch där?
Jag har hört både varianterna, att det går och att det inte går. Vad säger ni?
 
intressant, har nämligen själv samma bekymmer... det jag tänkt göra är att sätta en glasvägg 200mm från fönstret, då kommer man åt att städa fönstret lite lätt om det skulle behövas och duschen kommer inte åt fönstret.
 
Ja, du, jag hoppas att det går för det håller vi på med just nu...;)
Vi har ett badrum som bara är 1,60 brett och vi ska ha skjutdörrar längst ner från vägg till vägg. Vi tyckte att det verkade skönt med en rymlig dusch. Då kommer fönstret i duschen då det sitter på kortväggen. Fönstret behövde bytas och då blev vi rekommenderade att välja ett plastfönster så det bör ju fungera.
Helst kanske jag hade velat ha en glasvägg, men jag är så frusen så jag tänkte om det kanske blev varmare nu när man kan skjuta för hela (dock är det inte beställt ännu).
 
Man bör alltså byta fönstret och efter det är det inga problem?
Vårat badrum kommer också vara smalt och jag vill också ha en rymlig dusch därav denna idé.
 
Vet inte om man måste men när vi skulle köpa fönstret och vi berättade att det mer eller mindre skulle sitta i duschen så rek. han ett i plast.
 
Om man vattenbegjuter fönstret så finns det en risk att vatten rinner ner i väggen och orsakar skador. Har man ändå fönstret i den våta zonen så bör man ha kaklade smygar och ansluta tätskiktet till fönsterkarmen så gott det går, men det är inte en garanti att det blir tätt i längden. Att ha duschen så att man sprutar vatten på fönstret regelbundet är inte en bra idé helt enkelt. Lite stänk då och då är väl en sak, men direkt vattenbegjutning är inte bra.
 
B
Jag hade en besiktningsman från Anticimex som anmärkte på att vårt badkar var för nära fönstret. Kommer inte ihåg riktigt, men har för mig att han nämnde ett minimum mått som det ska vara.
/Balthazar
 
Vi har satt ett genomskinligt duschdraperi fram för vårt fönster...fungerar jättebra

Mvh
FLKR
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.