Hej när det blev varmt började vi få lite nya kompisar ute på altanen och även i dotterns sovrum på fönsterbrädan. Någon som kan se vad det är och om vi behöver göra något åt dessa?

Det är alltså den större vita saken

En vit, okänd sak på en mörk fönsterbräda med små vita prickar runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En otydlig bild av en större vit sak på en fönsterbräda, eventuellt en insekt eller smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kanse nån typ av vinglös stövslända
 
  • Gilla
Sudden2016
  • Laddar…
Fick du något bra svar på vad det var eller hur dem försvinner för nu är det fullt på min altan med såna här?
 
BirgitS
J Jennifer Carlsson skrev:
Fick du något bra svar på vad det var eller hur dem försvinner för nu är det fullt på min altan med såna här?
Om du får till en bra bild så går det att fråga jourhavande biolog vad det är: https://www.nrm.se/fakta-om-naturen/jourhavande-experter/jourhavande-biolog
Eftersom de inte kommer att hitta någon mat på altangolvet så lär de flytta på sig.
 
J Jennifer Carlsson skrev:
Fick du något bra svar på vad det var eller hur dem försvinner för nu är det fullt på min altan med såna här?
Dom verkar komma tillbaka varje år när det är varmt. Men har inte fått något bra svar på vad det är
 
S Sudden2016 skrev:
Dom verkar komma tillbaka varje år när det är varmt. Men har inte fått något bra svar på vad det är
Okej men dem utgör ingen skada eller så? Jag skulle damma av mina dynlådor som står på altanen under tak och så såg jag bara hur det rörde sig och plötsligt såg jag dem överallt kändes det som 🫣
 
BirgitS BirgitS skrev:
Om du får till en bra bild så går det att fråga jourhavande biolog vad det är: [länk]
Eftersom de inte kommer att hitta någon mat på altangolvet så lär de flytta på sig.
Tack! Ska kolla med dem vad det kan vara för något!
 
J Jennifer Carlsson skrev:
Okej men dem utgör ingen skada eller så? Jag skulle damma av mina dynlådor som står på altanen under tak och så såg jag bara hur det rörde sig och plötsligt såg jag dem överallt kändes det som 🫣
Inte vad jag har noterat
 
  • Gilla
Jennifer Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.