Hej byggare här på forumet!

Jag har låtit renovera ett badrum. Det har gått så där och dragit ut på tiden. Firman som vi har anlitat har rättat till felen allt eftersom och vi närmar väl oss att det snart är ”klart”. Min sista synpunkt är plattsättningen runt golvbrunnen i duschen. Jag tycker inte att det är tillräckligt bra kapat i hörnen. Vad säger ni, är det fackmannamässigt utfört? Klinkerplattorna på golvet är 10*10 cm.

Tack på förhand för era synpunkter!
 
  • Klinkergolv med en metallisk golvbrunn i hörnet av duschen. Plattorna är delade med synliga skärningar och fogar runt golvbrunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av klinkerplattor i duschen, med fokus på golvbrunnen. Kakelplattorna är 10x10 cm och hörnen vid golvbrunnen ser ojämnt kapade ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en golvbrunn i ett nyrenoverat badrum med gråa klinkerplattor, som är 10x10 cm, där kapningen runt brunnens hörn ifrågasätts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade aldrig accepterat det där. Och inte de olika fogbredderna heller.

Hade jag gjort det åt mig själv med 10x10 så hade jag givetvis startat och utgått runt brunnen och kapat längs väggarna istället.
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Håller med om att det absolut snyggaste hade varit att få hela bitar runt om brunnen. Men det är ju inte möjligt alltid.

Tycker inte resultat som dom lämnade var bra alls.. Fast det jag reagerade mera på, var att det det ser ut som brunnen ligger högre än golvet på nått ställe.
 
  • Gilla
Gurra3
  • Laddar…
MrJay
Absolut inget kvalitetsarbete, man kunde gjort ett bättre jobb själv.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Absolut inte ok i min värld... riktigt dåligt gjort. 👎🙃
 
  • Gilla
Gurra3
  • Laddar…
Tips! Ta dit en besiktning man nu på slutet?

Eftersom badrum är så dyra renoveringar så kan det vara en poäng. Antingen anser denne att det bara föreligger skönhetsfel (prisavdrag?) alt så kommer du få ett stort avdrag.
 
  • Gilla
Gurra3
  • Laddar…
Tack för input!

Historien fortsätter…

Byggaren menade att han var klar och om han skulle göra något mer var vi nog tvungna att ta in en besiktningsman.

Efter era kommentarer här så tycker jag också att en besiktningsman är en god idé.

Vi meddelade byggaren det och då ändrade han sig och sa att han kunde fixa runt avloppet om vi INTE tog in en besiktningsman.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
G Gurra3 skrev:
Tack för input!

Historien fortsätter…

Byggaren menade att han var klar och om han skulle göra något mer var vi nog tvungna att ta in en besiktningsman.

Efter era kommentarer här så tycker jag också att en besiktningsman är en god idé.

Vi meddelade byggaren det och då ändrade han sig och sa att han kunde fixa runt avloppet om vi INTE tog in en besiktningsman.
Om han kan tänka sig att fixa det du själv noterade mot att du inte tar in besiktningsman så är det nog hög tid att ta in en besiktningsman!
 
  • Gilla
RoTe och 5 till
  • Laddar…
Tar du in besiktningsman så kommer denne finna 20 andra fel och det vet byggarn…
 
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Besiktningsmannen sa att det är vanligt att om det finns ett fel så finns det flera.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Har firman våtcertifikat?
 
  • Gilla
Gurra3
  • Laddar…
Ja det finns BKR.
 
Högst troligt när de är motståndare till att ta dit en besiktningsman så är det tyvärr stor risk för värre fel men de kanske inte går att upptäcka om ni inte tagit bilder på det löpande arbetet. 😢
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
G Gurra3 skrev:
Ja det finns BKR.
Tyvärr är det inte någon garanti och jag samt många kollegor pratar om att hoppa av medlemsskapet hos BKR just därför att det tyvärr inte ger oss något mervärde så länge de inte rensar ut avskrädet som bevisligen inte vet vad de sysslar med. 😵
 
  • Gilla
Gurra3
  • Laddar…
Jag förstår nu att det är så det fungerar i branschen.
 
  • Ledsen
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.