Hej,
Jag önskar få lite hjälp från alla er experter här i forumet. Jag har en robotklippare som jag önskar placera enligt bilden, men oroar mig för att den då inte hittar till och från den ytan som inte får en guidekabel dragen till sig. Öppningarna till både vänster och höger sida av tomten är ca 1,5 m.
Kan placera den enligt antingen blå eller röda strecket? Eller kan man dra den till ena ytan och vända till andra? (känns dock lite väl långt och krångligt..) Vet att det inte är optimal placering men skulle underlätta båda för elen och för att kunna leka fritt på de övriga ytorna utan att den är "i vägen".

Tacksam för hjälp och råd!
 
  • Karta över en trädgård med placering av en robotklippare mitt på tomten. Hus, altan och parkering är markerat. Blå och röda streck visar möjliga kabeldragningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klipparna har en stor förmåga att krångla sig in på diverse område. Problemet kan uppstå när den ska hem från ett område med smal korridor där det inte finns någon guidekabel.

Om du absolut måste placera den där du nu har ritat in den så skulle det ev. funka med guiden dragen i en liten båge åt höger sedan tillbaka till vänster och ner i det vänstra området.

Slumpen och en startpunkt någon/några meter längs guiden får hjälpa klipparen att hitta det högra området.

Iakttag avståndskraven mellan guide och beg.kabel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.