Hej en hård plaströr från pumpen leder vattnet ut och som är fel gjort och den står ivägen när man går enligt bilden.
Den sitter i den en värmestav eller värmesladd för att vattnet inte frysas under vinter.
Kan jag byta den mot en mjukslang och gräva ner 10 cm den under stenplatorna och ut till tomten ?
Vilken sort mjukrör ska jag köpa?.Tack
 
  • Plaströr som leder vatten från en pump längs en trädgårdsgång, med en värmesladd för att förhindra frysning under vintern, blockerar gången nära ett hus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Josth skrev:
Hej! Du kan t.ex. läsa i installationsmanualen till NIBE hur man kan göra med kondensvattnet, sidorna 11 - 12: [länk] Kan bli ganska mycket vatten så det är viktigt att det är bra gjort.
Hej och tack för svaret och jag ska försöka läsa det och hitta en lösning för vattnet från ytedelen.
Jag under om det är möjligt att tvätta fläkten med diskmedel och vatten för den har blivit damigt nu?.Tack
 
  • Vit Bosch utomhusdel till luftvärmepump med synlig svart fläkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite damm på fläkten är ingen fara. Om man rengör fläkten måste man vara väldigt försiktig så att man inte skadar något eller någon balansvikt lossnar av misstag.
 
MrJay
N Nannito skrev:
Hej och tack för svaret och jag ska försöka läsa det och hitta en lösning för vattnet från ytedelen.
Jag under om det är möjligt att tvätta fläkten med diskmedel och vatten för den har blivit damigt nu?.Tack
Rengörs med kompressor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.