Hej
Jag har två velux takfönster som suttit dubbelmonterade på varsin sida om en takstol. Jag tänker nu sätta in dem i taket på ett attefallshus men monterade ett och ett.

Tänker att det borde gå att återanvända mycket av infästningsdelarna men att de bör skilja sig åt i vissa avseenden vid dubbel-/enkelmontage.

Går det ens att köpa lösa delar och vad behövs i så fall kompletteras med? Eller är det vettigast att köpa två helt nya, kompletta, infästningspaket?
 
T tergo skrev:
[länk]
Jag är med på att det går att köpa kompletta infästningspaket. Det jag är ute efter är om det går att köpa bara de delar som diffar mellan solo- och dubbelmontage.
 
Finns nog knappast några lösa delar.
 
  • Gilla
jerydh
  • Laddar…

Bästa svaret

Prata med din velux återförsäljare.
Ta en bild på produktetiketten.
Viktigt att meddela att dom suttit som duo men att du nu tänker sätta dom singel.
Det går att köpa delar om fönsten inte är äldre än typ 20 år. (Har glömt exakt var gränsen går)
 
  • Gilla
jerydh
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Prata med din velux återförsäljare.
Ta en bild på produktetiketten.
Viktigt att meddela att dom suttit som duo men att du nu tänker sätta dom singel.
Det går att köpa delar om fönsten inte är äldre än typ 20 år. (Har glömt exakt var gränsen går)
Hej igen och tack för era svar!
Kollade med Velux igår och det blir att köpa nya intäckningspaket. Inte konstigt men det var värt att fråga eftersom de jag tog bort ändå ser riktigt fräscha ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.