Det går nog inte att svara på, en som suttit hos en barnfamilj i ett hus som använts hela somrarna eller en som ett par haft i en sommarstuga som används några veckor per år? Du förstår att det kan skilja mycket i hur många gånger den använts. Det finns en firma i Stockholm som heter Toateknik, de säljer begagnade helrenoverade Cinderellor med viss garanti (3 månader tror jag). De har även bra service med resevdelar för den som kan mecka själv i sin toa.
 
Ja, det låter verkligen rimligt. Tack för bra svar och tips.
 
Vågar man köpa en begagnad Cinderella Comfort? Kan den gå sönder bortom räddning eller går allt byta ut ???
 
B Bosse78 skrev:
Vågar man köpa en begagnad Cinderella Comfort? Kan den gå sönder bortom räddning eller går allt byta ut ???
Det slutade med att vi köpte en ny… 37k.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
O Orustsommar skrev:
Det slutade med att vi köpte en ny… 37k.
Är inne på det med, men om verkligen allt går serva/byta köper jag hellre en begagnad och lägger 20k på ett reparationskonto!
 
B Bosse78 skrev:
Är inne på det med, men om verkligen allt går serva/byta köper jag hellre en begagnad och lägger 20k på ett reparationskonto!
Allt går att byta för den som är villig att skruva själv. Toateknink toateknik.com repar åt dig som inte vill skruva själv. De säljer även genomgågna begagnade.
 
Dom flesta Cinderella Comfort som är till salu är inte monterade. Kan man ändå testa dom på nått sätt så man vet att dom verkligen fungerar?
 
B Bosse78 skrev:
Dom flesta Cinderella Comfort som är till salu är inte monterade. Kan man ändå testa dom på nått sätt så man vet att dom verkligen fungerar?
Om man tar bort bakstycket så finns det två dip-switschar som kan ställas i demo-läge. Då kan man kolla att den funkar så när som på själva värmeelementet. Den kör alltså en cykel utan att slå på förbränning.
 
  • Gilla
Bosse78
  • Laddar…
M mlkjhr skrev:
Om man tar bort bakstycket så finns det två dip-switschar som kan ställas i demo-läge. Då kan man kolla att den funkar så när som på själva värmeelementet. Den kör alltså en cykel utan att slå på förbränning.
Ett nytt element kostar 2100:-.
 
  • Gilla
Bosse78
  • Laddar…
Skulle va kul att veta vad dom som ligger på blocket egentligen säljs för. Dom verkar ju ligga ute väldigt länge, Försvann en nu som jag va intresserad av som var 6 år gammal och bara använts för sommarboende. Den låg ute för 20k i 5 dagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.