Hej alla poolentusiaster!

Jag behöver lite råd angående poolstege till min nedsänkta pool med skjutbart tak. Poolen är inbyggd i trallen och taket går på skenor. Problemet är att en vanlig stege skulle vara i vägen när man skjuter taket fram och tillbaka.

Har någon en smart lösning på detta? Kanske en infällbar stege eller något annat fiffigt?

Bifogar en bild på liknande setup.
 
  • Nedsänkt pool med skjutbart tak på skenor, integrerad i en terrass med ett omgivande husområde i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
En lösning kan vara att sätta dit stegen när taket skjutits av, och sen ta bort stegen innan ni skjuter över taket igen..
 
K kniv skrev:
En lösning kan vara att sätta dit stegen när taket skjutits av, och sen ta bort stegen innan ni skjuter över taket igen..
Jo det är något sånt vi funderat på, finns det sådana fästen till stegen som inte står upp från trallen?
 
K
Ja, du gör motsvarande hål i trallen… antingen måste ju fästet vara på ovansidan eller undersidan
 
K kniv skrev:
Ja, du gör motsvarande hål i trallen… antingen måste ju fästet vara på ovansidan eller undersidan
Förstår, ska leta lite. Det enda jag sett exempel på är pinnar som står upp. Tack för tips
 
Sorry för OT, men vad är det för pooltak du har? Modell? Köpt var? Nöjd? Monterat själv? Krävdes bygglov?

Sugen själv på att skaffa pooltak.
 
K
Finns otaliga trådar om olika pooltak. Och bilden är inte TS pooltak utan ett exempel vilket beskrivs i trådstarten
 
Testa att kolla på pooltrappa. Använd google så får du många förslag, billgare och relativt snordyra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.