Hej.

Letar med ljus och lykta efter ett fritidshus åt min mamma. Hon har en stuga idag men ska renovera/bygga nytt så småningom då hon ska flytta ut till sin stuga och bo där permanent. Stugan skulle ha renoverats och byggts ut men då min pappa hastigt avled i maj så behöver hon en enklare lösning då han skulle ha gjort större delen av detta arbete själv. Nån som har något tips på bra och inte alltför dyra tillverkare av fritidshus? Tanken är ju då att ev riva det befintliga huset och sätta upp ett helt nytt.
 
Hejsan

Jag kan varmt rekommendera CA-bodens stugor, se www.caboden.se
Bra priser, bra service och framför allt bra stugor i byggsats.

Besök gärna vårat pågående stugbygge på
www.storon.blogspot.com
 
hej till alla, även jag är intresserad om CA bod stugor, ett litet prb, vem kan montera den??Hur mycket kostar?:)
 
ataualpa skrev:
hej till alla, även jag är intresserad om CA bod stugor, ett litet prb, vem kan montera den??Hur mycket kostar?:)
CA Boden säljer endast byggsatsen.
Antingen monterar du den själv, eller så hyr du in ett par snickare.
Jag och 4 st kompisar stomreste den på 2 dagar, så hyr du in 2 snickare i två dagar (dvs ca 32x400:- -> ca 13000 kr) så borde du få den stomrest.

Sen är det väl säkert en 100 mantimmar till för fönster, dörrar, isolering innertak etc.

Kan tänka mig att en enkel ihopsnickring kan gå på nånstans 30 000 - 60 000 kr
Sen tillkommer el, vvs etc - men det enda sättet att få reda på hur mkt det kommer kosta är att ta in offerter

/K
 
eller varför inte en kolla på www.bjorklidenhus.se kan få dessa som byggsatser eller färdigspikade totalare
 
tack för all hjälp. MVH
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.