Men herregud. Parkeringen var ju där innan ni flyttade in. Ni visste om det när ni flyttade in. Acceptera läget och lägg energin på något annat - något vettigt.
Att flytta in i området och börja klaga på 20 år gamla parkeringsplatser ger dig inga kompisar i grannskapet.
 
  • Gilla
Sthlm_
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Det låter som en en mer framkomlig väg skulle kunna vara att dels försöka få föreningen att omforma parkeringsmöjligheten, för trafiksäkerhet. Dels skylta p-platserna som privata för samfälligheten.
Vi har försökt, men de är helt ointresserade och anser att det inte är någon olycksrisk. De kör ju inte här varje dag. Ändrad skyltning...kanske en möjlighet, men nuvarande utformning är inte alls bra.
 
Vad är syftet med parkeringen? Det ser ut som rätt stora tomter, varför vill någon i föreningen ha dessa p-platser? Min spontana gissning är om det handlar om att försöka få lite ordning på parkering, ex. nära en badstrand? Att platserna alltså är avsedda för externa besökare, i syfte att undvika parkeringkaos.
 
Claes Sörmland
G Guitarhero skrev:
Vi har försökt, men de är helt ointresserade och anser att det inte är någon olycksrisk. De kör ju inte här varje dag. Ändrad skyltning...kanske en möjlighet, men nuvarande utformning är inte alls bra.
Lite krasst är ju det här syftet med lagstiftningen kring samfällighetsföreningar att köra över minoritetens bedömningar och åsikter. Det är bara att du har hamnat i den trista situationen att du nu är den där minoriteten som blir överkörd. Och eftersom det inte finns någon tillsyn från myndighetshåll av samfälligheter så finns inte mycket att göra utan att försöka med någon typ av påverkanskampanj på grannskapet eller ge upp.
 
sysmali
Vad säger de andra medlemmarna i föreningen?

Du kanske inte bryr dig nämnvärt, men som nyinflyttad bör du kanske sondera vad medlemmarna vill göra med parkeringen?
 
  • Gilla
Geografica
  • Laddar…
Tack för ikväll alla!
 
  • Älska
Sthlm_
  • Laddar…
Men är det faktiskt objektivt sett ett problem? jag förstår att det är tråkigt med en massa parkerade bilar utanför sitt hus. Men är detta verkligen ett trafiksäkerhetsproblem? Hur trafikerad är gatan? Genomfartsled, Eller en stump som leder in till 3 hus?
 
G Guitarhero skrev:
Det är inte vid sidan av vägen, det är på vägen. Den var lika bred när GA:n bildades. Det finns flygbilder som visar det. Och befintlig väg är vad som nämns i beslutet.
De där rutorna ser ju inte direkt trafiksäkra ut... Moderna stora SUVar blockerar ju gatan. De borde väl ändå ritat rutorna längs med färdriktningen?

Jag antar det inte är skyltat parkeringsförbud någonstans så folk kan parkera på gatan ändå?
 
Om TS får sin vilja igenom förutspår jag nästa tråd: Folk kör som galningar utanför vårt hus! Kan jag sätta upp farthinder?

För skämt åsido, det ska inte uteslutas att parkeringen är hastighetsreglerande också, så fundera på vad ni faktiskt får om ni vinner.
 
  • Älska
Sthlm_
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.