Måste byta kilrem som är ansluten via en remskiva till kuttern. Remmen är svagt märkt Continental 5x405? En ny orginalrem kostar strax under 1000 lappen. Kan nog montera en piratrem men undrar om någon bytt den remmen. Sitter det en spännrulle mot remmen?
 
  • Sliten kilrem ansluten till remskiva, markerad med Continental, inom industriell maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har köpt en sådan av Luna.
Art nr 08053-1304
m v h Stefan
 
X XSvensson skrev:
Har köpt en sådan av Luna.
Art nr 08053-1304
m v h Stefan
Tackar för upplysningen. Vad betalade du för den?
 
T Taigalasse skrev:
Tackar för upplysningen. Vad betalade du för den?
Har du kvar kontaktuppgifter till Luna?
Tack.
 
Jag köpte en sådan till min Luna i en vanlig järnhandel på Gotland - kostade någon hudralapp och håller sen tre år tillbaka - flitigt använd.
Luna har annars bra reservdelsförråd i Värnamo - kundservice@luna.se
 
Hej
Jag kommer inte ihåg vad den kostade, men det är inga problem att få tag på, ta kontakt med en järnhandel där dom säljer Luna.
 
Jag letar också efter en sådan rem. Nu, 2024 Har inte Luna något med det artikelnummer som nämns här, Ringde Ejca och enligt dem tillverkas de inte längre. Specialbeställning ca 1000:-/st. Någon som vet annan fungerande rem till bättre pris?
 
Är det inte en vanlig klassisk Kilrem?
Isåfall mät längd och bredd så hittar du säkert på remlagret.se
 
C cope skrev:
Är det inte en vanlig klassisk Kilrem?
Isåfall mät längd och bredd så hittar du säkert på remlagret.se
Jag har lagt en förfrågan till dem med. Troligen har de en som duger. Ca 400:-, det känns ju mer överkomligt.
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
M mikaelvberger skrev:
Jag har lagt en förfrågan till dem med. Troligen har de en som duger. Ca 400:-, det känns ju mer överkomligt.
Råkar du ha artikelnummer på den du köpte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.