Hej! Går i tankar vad man kan göra här mer än att städa och sortera. Göra ett rum? Vill mest kolla med er kunniga om det är lönt överhuvudtaget att ge sig på att göra något när när det är så ont om plats. Jag (183cm) kan stå raklång i mitten men inget mer.. tacksam för lite input 🙏
 
  • Bild på en vind med snedtak och synliga träbjälkar. Vinden är fylld med kartonger, möbler och olika förvaringsartiklar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett trångt vindutrymme med snedtak, fyllt med förvaringslådor, julprydnader och olika föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Personligen hade jag nog börjat med att sortera ut sådant som ska slängas eller göras av med, och sen hitta en lämplig förvaringslösning. Hemma i min källare har jag allt som ska sparas/förvaras i genomskinliga plastbackar med lock. Det går snabbt att se vad man har, de går att stapla och det är lätt att hålla ordning.

Det känns som ett för litet utrymme för att det ska vara lönt att inreda det till något annat än ett gästkrypin, men det är jag (193 cm) som surar lite. :_)
 
  • Gilla
Martin ternblad och 2 till
  • Laddar…
D Diskod skrev:
Personligen hade jag nog börjat med att sortera ut sådant som ska slängas eller göras av med, och sen hitta en lämplig förvaringslösning. Hemma i min källare har jag allt som ska sparas/förvaras i genomskinliga plastbackar med lock. Det går snabbt att se vad man har, de går att stapla och det är lätt att hålla ordning.

Det känns som ett för litet utrymme för att det ska vara lönt att inreda det till något annat än ett gästkrypin, men det är jag (193 cm) som surar lite. :_)
Tack! Ja jag håller med dig, tack för bra svar 👍
 
Bjälklaget är sannolikt inte heller dimensionerat för så mycket mer än (lätt) förvaring, så ska man göra något mer behöver man kanske förstärka lite. Ska man dessutom isolera så det inte blir svinkallt på vintern käkar det ju upp en del av takhöjden också.

Edit: annars är ju en rolig idé att bygga ett utkikstorn om du har någon vacker utsikt att se ut över!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.