Jag har en riktig trotjänare som kämpat på sen 2008. Nu har jag fått ett märkligt fel, som jag inte riktigt förstår hur jag ska hantera. Jag hittar den stillastående utanför slingområdet. Då har den tomt batteri, på indikatorn. I felloggen ser det ut som den loggar "utanför slingområde" i nästan varje vända. Dock verkar den inte fastna/stanna i varje vända.

Först tänkte jag att det måste vara något vajsing med front-sensorn. Men om den nu detekterar att den är utanför området, varför kan den inte hantera det? Eller är det en annan sensor som triggar felet?

Jag hade verktygsmenyn tidigare, men tyvärr gjorde jag en factory reset för något år sen, och nu kan jag inte aktivera den längre. Så vet inte hur jag kan se fältstyrkan nu?
 
Ev kan det vara mikrobrytaren till stoppknappen som orsakar detta. Låter långsökt men inte omöjligt.
Testa att rengöra/motionera brytaren alt. byt den.
 
E etompau skrev:
Ev kan det vara mikrobrytaren till stoppknappen som orsakar detta. Låter långsökt men inte omöjligt.
Testa att rengöra/motionera brytaren alt. byt den.
Jag ska tvätta den med lite elektronikspray.
 
Det är nästintill garanterat mikrobrytare. Det är troligen glapp i tråden till denna.

Jag kör numera med standardbrytare med arm (som jag köpt från Aliexpress). Denna har jag skruvat fast nedanför stoppknappen så att jag kan byta ut den, det var dock så jag upptäckte att det verkar vara tråden som går av i infästningen till mikrobrytare då jag fick samma problem med även denna efter ett tag. Jag upptäckte då att det var sladden och inte brytaren som glappade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.