Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut kaffebryggaren Attentive från Russel Hobbs. Den lyxiga bryggaren är utrustad med:
  • Baristafunktioner för anpassad kaffestyrka och personliga inställningar
  • Mjölkskumning, kallbryggning och bryggning i önskad kopp eller mugg
  • Innovativ sensor för optimal temperatur och bryggning

[bild]

Värde: 1290 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan. Du hittar svaret om du kikar in i den här artikeln.
  2. Motivera varför just du ska vinna kaffekokaren.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Fråga: Hur lång tid tar det att brygga en hel kanna kaffe med Russel Hobbs Attentiv kaffebryggare?

Tävlingen pågår till måndag den 24 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Russel Hobbs för att de sponsrar den här tävlingen.
Det tar mindre än 6 minuter att brygga en hel kanna kaffe.

Finns det något snyggare
Än Russel Hobbs bryggare
Tror inte det
Den är riktigt het
Fyller kannan på ca 6 minuter
Jag häller kaffet i koppen och njuter
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den här veckan tävlar vi ut kaffebryggaren Attentive från Russel Hobbs. Den lyxiga bryggaren är utrustad med:
  • Baristafunktioner för anpassad kaffestyrka och personliga inställningar
  • Mjölkskumning, kallbryggning och bryggning i önskad kopp eller mugg
  • Innovativ sensor för optimal temperatur och bryggning

[bild]

Värde: 1290 kr

Så här tävlar du:
  1. Besvara frågan nedan. Du hittar svaret om du kikar in i den här artikeln.
  2. Motivera varför just du ska vinna kaffekokaren.
  3. Posta ditt svar i den här tråden.

Fråga: Hur lång tid tar det att brygga en hel kanna kaffe med Russel Hobbs Attentiv kaffebryggare?

Tävlingen pågår till måndag den 24 juni då en vinnare utses.

OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Russel Hobbs för att de sponsrar den här tävlingen.
På mindre än 6 minuter bryggs en hel kanna på 1.25L.

Wow, vilken möjlighet att få chans att vinna en ny Kaffebryggare. Jag och min fru har haft samma Kaffebryggare i drygt 15 år. Köpte den när vi flyttade ihop. Vi älskar verkligen kaffe. Den har hjälpt oss många vardagar dock så börjar vår bryggare närma sig slutet.
Det hade varit fantastiskt att få vinna denna bryggare och låta den följa oss 15 år på vår fortsatt resa genom livet med många väldoftande stunder.
 
Mindre än 6 minuter.

Vi har sedan länge en trevlig tradition med grannarna närmast oss. När vi renoverar, målar eller ex. städar undan för vintern så hjälps vi gärna åt. Och hjälps vi inte åt utan jobbar separat så ringer vi i klockan både klockan 10 och klockan 15. Då bjuder den granne som ringer i klockan på fika! Jag skulle gärna ringa i klockan för att servera nybakad kaka uppiggande nybryggt kaffe ur en sprillans ny kaffebryggare!
 
Svar: Mindre än 6 minuter.

Med ett nybyggt hus är det många som vill komma på besök, vilket är fantastiskt roligt. Det hade varit extra roligt att få bjuda på en extra god kopp kaffe till besökarna tillsammans med glass och ett hemmagjort bakverk.
 
Det tar mindre än 6min att brygga.

Jättebra med en lyxig kaffemaskinför mig och sambon som jobbar mycket hemma. Sambon vill dessutom ha kaffe med mjölk.
Under somrarna blir det mycket kallbryggt kaffe så att ha en sån funktion är ju perfekt!
 
Då var tävlingen avslutad.

Vinnare av kaffebryggaren @mexitegel med tävlingsbidrag #38 , stort grattis! Nu hoppas vi att du äntligen kan lära dig dricka kaffe på fat som farfar gjorde. ☕
 
  • Gilla
  • Älska
Carpen63 och 2 till
  • Laddar…
Oj, vad roligt 🤩. Nu ska det övas att dricka på fat intill fulländning 😀.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.