Hej,

Köpte huset för 2 år sen. Har haft ett vintertak på den nedgrävda poolen (7 x 3,5m) eftersom det behöver fixas en del.

Det är framför allt liner som är trasig och behöver bytas. Någon sa att man ska ha "foam" men jag fattade inte var. Har man foam på sidorna eller på botten eller både och?

Förra ägaren har inte haft foam. På botten är det sand och på sanden ligger en matta som behöver göras ren.

När jag sätter på ny liner behövs packningar till in- och utlopp. Var hittar man det? Och hur fäster man sådana?
 
H hellborg skrev:
Hej,

Köpte huset för 2 år sen. Har haft ett vintertak på den nedgrävda poolen (7 x 3,5m) eftersom det behöver fixas en del.

Det är framför allt liner som är trasig och behöver bytas. Någon sa att man ska ha "foam" men jag fattade inte var. Har man foam på sidorna eller på botten eller både och?

Förra ägaren har inte haft foam. På botten är det sand och på sanden ligger en matta som behöver göras ren.

När jag sätter på ny liner behövs packningar till in- och utlopp. Var hittar man det? Och hur fäster man sådana?
Foam kallas också padding tror jag.
 
K
Vi har det i vår thermopool mellan liner och betongen
 
K
Vad är stommen gjord av, trä och sen sandbotten?
 
K kniv skrev:
Vad är stommen gjord av, trä och sen sandbotten?
Ja exakt
 
K kniv skrev:
Vi har det i vår thermopool mellan liner och betongen
På sidorna men inte botten? Eller även på botten?
 
K
Botten och sidor. Men det är ju gjuten platta och inte sandbotten
 
K kniv skrev:
Botten och sidor. Men det är ju gjuten platta och inte sandbotten
Ok. I mitt fall kanske det inte ska läggas på botten då, eftersom sand + bottenmatta fyller samma funktion, att skydda liner.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
K
Ja precis, men på sidorna mellan liner och trä fyller det nog en bra funktion
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.