Har en bit av tegelpanna i ränndalen som behöver limmas fast. Taket består av falsat tegel där i princip alla sitter med clips. Därför extremt svårt att skjuta upp vissa och gå på läkten. Hur gör jag för att komma åt pannan?

Mvh/HBG
 
  • Ränndal på tegeltak där en bit av en tegelpanna saknas eller behöver limmas fast; taket har falsade, kopparfärgade pannor fastsatta med clips.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig tegelpanna i närbild som ligger på ett takkonstruktion, detalj av skadan synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Arp32
  • Laddar…
Behöver du göra något alls?
 
Jag brukar hasa mig ner med en fot i rännan om jag ska rätta till i ränndalen.
Men jag kommer dit via balkong och tak som ansluter till balkongen på ca 80 cm höjd.
 
D Dilato skrev:
Behöver du göra något alls?
Den lösa biten har idag lossnat helt och det kan regna in förbi ränndalen och på pappen. En tanke var att lägga regel att krypa på (145x45)i ränndalen och låta den trycka på översta steget på stegen?
Vågar man belasta ränndalen på det viset? Ränndalen känns stabil.
 
Redigerat:
H HBG skrev:
Den lösa biten har idag lossnat helt och det kan regna in förbi ränndalen och på pappen. En tanke var att lägga regel att krypa på (145x45)i ränndalen och låta den trycka på översta steget på stegen?
Vågar man belasta ränndalen på det viset? Ränndalen känns stabil.
Ingen som har tips hur man gör?
 
H HBG skrev:
Ingen som har tips hur man gör?
Jag hade gått i ränndalen, om den som du säger känns stabil Har gjort så ett flertal gånger då jag flängt runt på tak (installerar bla antenner och paraboler, så det blir ett par tak....)
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.