Vi har en möbel som stått i ett garage och benen har blivit fuktskadade. Så tänkte jag man kunde sätta mässing längst ned.
Skärmdump av produktsida på Grandado med skydd för möbelben av mässing, visad på en skohylla med mässing längst ner på benen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



På fruugo/Amazon/grandado hittar jag benskydd i mässing.
Fler exempel
Skärmdump av en produkt från grandado.com, ett mässingsfärgat benskydd för möbler, dimensioner 55mm högt, 27mm bottenbredd och 18mm toppbredd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två koniska möbelben i borstad mässing med måttangivelser, avsedda för bord och stolar. Produktsida från Fruugo.se visas över bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men man tvekar lite på kvaliteten. Så skulle hellre köpa några jag sett. Vad heter detta på svenska eller ännu hellre om någon kan tipsa om en bra butik online eller allra helst i Göteborgsområdet.
Eller om någon har beställt från ovanstående och kan ge en recension.

Tack!
 
Måste vara knepigt att få sådan att passa alla stolsben.
 
googla efter mässingrör och kapa själv. Aluminium blir troligen mycket billigare. Annars fråga hos närmaste plåtslagare.
 
Vi vill flytta in möbeln i huset , det är (förutom benen) en jättefin teakmöbel som kom med huset (stod i garaget med penslar i). förutom längst ned på benen. Så möbeln ska få nytt liv, inte stoppas från förfall. Därför söker jag mässingsavslut på benen.
 
Jag tar också ett ”riktigt” namn på de där, då jag är sugen på att ha det i ett kommande bygge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.