Skall måla om huset i sommar och samtidigt byta kulör från brun till grå, så tänkte att man kanske kan spara in några 100 lappar genom att jämföra priser.
Tips på ställen på nätet som är prisvärda och blandar ordning efter färgkod?
10L burkar är de som gäller!
Runt 2800kr för Infinity är väl de priset jag hittar.
Och runt 2000kr för Ultimate
Kanske är dom priserna som gäller?
Mvh :)
 
Redigerat:
Har du hunnit måla ännu? Det är ju alltid rabatter på sommaren. Sen kan du gå med i olika föreningar/organisationer och få rabatt. Du kan även gå med i kundklubbar som ger % rabatt på första köpet och så vidare... Caparol t.ex. har avtal med villaägarna. Sen går det att snacka till sig bra priser med hos vissa handlare.

Blev det infinity eller ultimate?
 
Yes de blev Infinity! Köpte i april tror jag. Hittade ett ställa på nätet som sålde för 2795 kr inklusive frakt. Många butiker tar typ 3800kr "utan rabatt" och våra lokala butiker har rabatter i juni / juli och de var för sent. Samt att de nästan är dyrare än nätet även med deras rabatter!
Köpte 10L samt 3L till nyss, hade väl räckt med 1L till men nu har jag lite i reserv med om de behöver lappas i nå sen osv!
Får väl se om 10 år om man fortfarande är nöjd. Men demidekk sägs ju vara bra så :)
 
  • Gilla
RoofOverHead och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Jag kör bruten Ultimate och gav nyss 1990 kr inkl supersnabb frakt från Göteborg (tror jag det var). Måste kolla men var väl Lovelyhome tror jag. Semester 2v så hjärnan har också tagit semester :D
 
  • Gilla
RoofOverHead och 1 till
  • Laddar…
Zenon Zenon skrev:
Yes de blev Infinity! Köpte i april tror jag. Hittade ett ställa på nätet som sålde för 2795 kr inklusive frakt. Många butiker tar typ 3800kr "utan rabatt" och våra lokala butiker har rabatter i juni / juli och de var för sent. Samt att de nästan är dyrare än nätet även med deras rabatter!
Köpte 10L samt 3L till nyss, hade väl räckt med 1L till men nu har jag lite i reserv med om de behöver lappas i nå sen osv!
Får väl se om 10 år om man fortfarande är nöjd. Men demidekk sägs ju vara bra så :)
Jag är i samma situation. Försöker välja mellan Infinity och Ultimate. Var du nöjd med Infinity? Hur ser det ut nu, kan du också rekommendera butiken du köpte färgen från? Tack.
 
nikasp nikasp skrev:
I drive a broken Ultimate and just paid SEK 1990 including super fast shipping from Gothenburg (I think it was). Have to check but where was Lovelyhome I think. Vacation 2v so the brain has also taken a vacation:D
I am in the same situation. Trying to decide between Infinity and Ultimate. Also saw the great price on Lovelyhome? Would you recommend them and were you happy with Ultimate? Thanks.
 
nikasp
R RoofOverHead skrev:
I am in the same situation. Trying to decide between Infinity and Ultimate. Also saw the great price on Lovelyhome? Would you recommend them and were you happy with Ultimate? Thanks.
It still looks like brand new but only two years old now. Lovelyhome had very fast shipping so highly recommended. I did not bulk order to avoid having too much paint in the end.
 
  • Gilla
RoofOverHead
  • Laddar…
R RoofOverHead skrev:
Jag är i samma situation. Försöker välja mellan Infinity och Ultimate. Var du nöjd med Infinity? Hur ser det ut nu, kan du också rekommendera butiken du köpte färgen från? Tack.
lovelyhome.se
Köpte jag ifrån, priset var de bästa jag hittade och mins inget om leveranstiden så var nog inga konstigheter alls.
Ser bra ut, men samma här ju bara varit målat med ett par år, får väl se om 10 år om de börjat komma nå grönska lr något, som färgen skulle vara "bättre" emot. Dumt att snåla när det kommer till färg tycker jag, sånt jobb man ändå lägger ner på att måla.
 
  • Gilla
RoofOverHead
  • Laddar…
F
Har man skapligt nära till Norge så kan jag bare rekommendera att åka dit och handla Jotun, tror jag tjänade 6-7000kr jämfört med sommarrabatten hos den lokala färghandlaren.
 
  • Gilla
RoofOverHead
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.