Hej!

Har funderingar på att köpa en ny Stiga Villa. Någon som har en sådan? 2001 och nyare eller när nyaste modellen nu kom?

Hade tänkt mig en 16 HST, men andra modeller välkomnas.

Hur är den att ploga med snöblad? Bra framkomlighet, tar mycket snö?

Hur är den på sommaren? Lät att köra? Hur länge räcker en tank (3.8l)? Bra framkomlighet? Bra att dra släpkärra med?

Väntar flitigt på svar!

Lägg gärna upp bilder på eran stiga!!

Med Vänliga Hälsningar /Kalle
 
Hej

Nu har jag inga erfarenheter av villa men av park comfort. Jag köpte först en park comfort hst och den funkade bra men jag körde fast endel på gräsmattan där det lutade. Så jag bytte in den till en prk comfort 4wd hst och den tar sig fram överallt. Nu har jag förvisso bara testat 4wd i snö en gång och den tog sig fram bra men att ploga med endast bakhjulsdrift tror jag är en omöjlighet. Jag tror du måste ha fyrhjulsdrift eller en mycket större tyngre maskin för att kunna göra något vettigt i snön. Men jag använder den inte på vintern så det var inte till så mycket hjälp tyvärr
 
Villan driver på framhjulen, klart mer vikt på drivaxeln där än på en Stiga Park (misstänker jag). Hur den är att ploga med kan jag dock inte svara på. Köpte en beg Villa i somras, ångrar att jag inte la till extra för en HST - Det är ett evigt växlande om man har mycket buskar och träd.
 
BUMP!

Tack för svar, har en gammal Stiga park -86 som börjar bli lite sliten så jag tänker köpa en ny:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.