R
D Dilato skrev:
Källa på det?
#310
” Det är ju en björk och som alla vet är björk ved, så den ska alltså inte sågas utan eldas upp.”
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
R
Kan du lägga ned nu?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Kan du lägga ned nu?
Nej
 
R
D Dilato skrev:
Nej
Förstår att det är jobbigt när du precis blev överbevisad med ditt egna skrivande men ta det och så glömmer vi detta?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Förstår att det är jobbigt när du precis blev överbevisad med ditt egna skrivande men ta det och så glömmer vi detta?
Jag köper att jag kanske uttryckt mig klumpigt men jag har aldrig sagt att björk bara ska eldas, det jag sa att den i detta specifika fallet inte ska sågas utan eldas😉

Men jag inser precis som du att det är inproduktivt att hålla på och käfta om ingenting så jag lägger detta till handlingarna.
Peace❤️
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
R
D Dilato skrev:
Jag köper att jag kanske uttryckt mig klumpigt men jag har aldrig sagt att björk bara ska eldas, det jag sa att den i detta specifika fallet inte ska sågas utan eldas😉

Men jag inser precis som du att det är inproduktivt att hålla på och käfta om ingenting så jag lägger detta till handlingarna.
Peace❤️
Men innebörden av det skrivna är det samma men även med det så ska du försöka o slingra dig in i döden o därav så skiter jag i det sista som du skrev så fint så du har fel..
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Men innebörden av det skrivna är det samma men även med det så ska du försöka o slingra dig in i döden o därav så skiter jag i det sista som du skrev så fint så du har fel..
Ok du har rätt, det läggs björkgolv i mängder varje år och jag har noll koll.
Bättre?
 
R
D Dilato skrev:
Ok du har rätt, det läggs björkgolv i mängder varje år och jag har noll koll.
Bättre?
Asså är du på riktigt? Jag har överhuvudtaget inte diskuterat vanligt eller inte utan att det används än i dag..
Du är ignorerad från o med nu!
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Trots att detta inte är någon favoritavdelning på forumet visar en enkel googling på en tydlig kontraindikation till vissa påståenden. Ja det behövs väl knappast google för att förstå det om man är någorlunda med i omvärlden och inte så tjafsbenägna som i denna forumdel. Priserna på tex björkkubb går upp och de specialnriktade sågarna får mer att göra.

https://www.ostra-hultselsag.nu/index.php
 
R Rejäl skrev:
Du är ignorerad från o med nu
Och jag ska bry mig för att huruvida du läser mina inlägg påverkar världen hur?

Men eftersom du inte kan läsa detta så blir det ju en aning enkelriktat 😅
 
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
P
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
[]… grannen kommer nog också då behöva förklara varför denne fällde trädet i 1a läget och varför det skulle få ligga kvar över en väg sådär (vilket ju lär sänka dennes trovärdighet en del)?
Grannen kan också svara "ingen kommentar" på frågor om hur trädet har hamnat tvärs över vägen.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
P
B Bondläpp skrev:
Ringer kronofogden, du måste kan visa att du under en månad försökt kontakta ägaren, sedan kan du be om att vi flyttar bort bilen,
Jag ringde polisen som avrådde mig från att kontakta bilägaren efter att jag hade uppgett bilens registreringsnummer.
Lite senare (någon vecka eller två, tror jag) var bilen bortforslad.
 
P
D Daniel 109 skrev:
Jag har definitivt rätt att tycks vad jag vill. Men att påstå att en åtgärd är rätt med förutsättningar du inte känner till blir galet. Det är tillåtet och kan vara rätt åtgärd. Men det är inget du kan avgöra.

Det stängs av en hel del av rent egoistiska skäl.
Skilj på moraliskt rätt (enligt någons moral) och juridiskt rätt (enligt Svensk författningssamling).
 
P
Nissens Nissens skrev:
Jag tror inte man kommer närmare en populärbeskrivning av vad som gäller bättre än det
Bättre än en populärbeskrivning är en lagtolkning, t.ex. av en domstol. Finns det någon sådan att hänvisa till?
 
P
O O skrev:
🤔 MEN inget jag sett i denna tråd bevisar VEM som fällt trädet.
🎵 He did it, but we just can't prove it. 🎶

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.