Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det låter bra och jag ser fram emot dina uppdateringar!☺️

Men om man läser den här tråden och känner att Nä nu måste jag skapa konto för att berätta hur fantastiskt huset är så får du också förstå att läsarna utgår ifrån att det inte bara är huset som gjorde att du skrev utan att du har något intresse i detta.

Men det kan vi ju inte veta än utan det ska bli roligt att höra mer om dina kontakter med företaget och valet av hus! 🤔🙏☺️
Man kan ju alltid killgissa och tycka en massa. Mitt intresse va ju att höra mer från trådskaparen hur det har gått.
Jag har ingen dold agenda för tillfället att skapa mitt konto, jag lovar.. 🙄
Jag ville mest skaka liv i tråden för att det kanske finns fler i samma situation som jag, som kanske undrar om detta företaget är något att förlita sig på gällande sin livs största investering.
Ingen blir gladare än jag OM det skulle visa sig att det är skojeriföretag och man blir varse om att det innan man trampar på en rejäl mina..
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
B BalooWithTheCrew skrev:
Man kan ju alltid killgissa och tycka en massa. Mitt intresse va ju att höra mer från trådskaparen hur det har gått.
Jag har ingen dold agenda för tillfället att skapa mitt konto, jag lovar.. 🙄
Jag ville mest skaka liv i tråden för att det kanske finns fler i samma situation som jag, som kanske undrar om detta företaget är något att förlita sig på gällande sin livs största investering.
Ingen blir gladare än jag OM det skulle visa sig att det är skojeriföretag och man blir varse om att det innan man trampar på en rejäl mina..
Jag killgissar inte... Jag tjejgissar...
 
  • Gilla
  • Älska
jonas_da och 4 till
  • Laddar…
Jag slutar aldrig att förvånas över de som skriver på Byggahus och funderar på att bygga med för mig helt nya "okända" hustillverkare jag aldrig har hört talas om. Men de kanske har flera miljoner över som det inte gör något om de blir av med !?

Själv skulle jag aldrig våga chansa att bygga hus och betala miljonbelopp i förmodligen den största affären i ens liv till någon okänd liten hus firma som kanske konkar imorgon. Är just därför vi just nu bygger nytt hus med en av Sveriges största hustillverkare.

Men alla är ju olika en del gillar att chansa stort med extremt hög risk medan jag själv och många med mig hellre tar det säkra kortet och bygger med någon av de etablerade hustillverkare.
 
Fast de stora hustillverkarns verkar å andra sidan också vara skit när man läser här... Så kan förstå om folk letar efter något bättre
 
  • Älska
Rejäl
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Fast de stora hustillverkarns verkar å andra sidan också vara skit när man läser här... Så kan förstå om folk letar efter något bättre
Vet inte riktigt vad du menar med att de stora hustillverkare är skit? Vi är nöjda än så länge dock har vi inte flyttat in än men det är nära.

När det kommer till husbygge så är det entreprenören som bygger ihop huset det hänger på hur pass bra byggt det blir oavsett om det är en stor tillverkare eller liten.

Sedan ska man komma ihåg att de stora hustillverkare bygger många hus per år då kommer säkert någon eller några bli mindre bra byggda. De flesta som är nöjda hörs eller syns inte i ett sådant här forum.

Risken att det blir en dålig upplevelse ökar ju ifall man vågar satsa miljoner på okända nya tillverkare som kanske lurar kunden eller går i konkurs under bygget. Dock betyder det ju inte att alla små hustillverkare innebär dålig upplevelse eller dåliga hus tvärtom. Men risken är ju betydligt högre än om man vänder sig till en känd etablerad hustillverkare som byggt många liknande hus med god track rekord.
 
RoTe
Och varför måste det vara en tillverkare? En snickare vet väl hur man bygger hus?
 
  • Gilla
Skymag
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.