Är det någon som har satt in ett Duvbo eller Ståt kök från IKEA? För oss lutar det åt Duvbo, men är jättenyfiken på vad ni tycker om ert? Är det att rekommendera? Tacksam för svar och gärna bilder om ni har några!;)
Lisa
 
Hej,
vi har satt in det, blev klart i påskas. Jag borde egentligen ta lite kort på det, är mycket nöjd med resultat och passar vår stil och vårt hus.
Alla lister, täckskivor etc är Duvbo. Sen har vi Ståts luckor som vi låtit lackera i duvbo-nyansen. Blev kanonbra.

Först skulle vi sätta in ett Ståt gul, men vi var tre dagar för sent med att beställa eftersom vår planering tog slut. Och då kunde Ikea inte ta emot beställning eftersom man bytt sortiment. Det blev inget kök den gången. Vi åkte hem, planerade lite mer, funderade. Jag sa nämligen totalstopp mot vitt kök. Sen bestämde vi oss för att hålla kvar vid Ståt, men lackera.
Så det blev ett Ståt-kök i Duvbonyans.
 
Ja, några bilder vore skoj :). Får man fråga varför ni inte satte in Duvbo istället för att måla om Ståtluckorna. Gillade ni inte det spontade?
 
Ja, som sagt hade vi egentligen fastnat för Ståt gul. Men med facit i hand är jag glad att det inte blev den, vi har nämligen ungefär samma gula nyans på några andra ställen i huset.

Anledningen till att vi inte ville ha Duvbo var att fäsningen över lådluckorna ser så skum ut. Den gillade jag inte alls. Spont gillar jag egentligen, vi spanade bl a på ett Marbodalkök med spont, men det var väl 80000 kr dyrare eller nått sånt.

Vår Ståt Grå gillar jag, den kändes kanonbra. Vi har också en bröstpanel på ena vägen, gjord med grålackade ståtluckor som vi sågat till 120 cm i höjd och skrivat fast på väggen. Sen en horisontell list överst målad i samma grå nyans. Så där går ståt-temat igen.
 
Vi har satt in Duvbo under hösten, jätte nöjda det enda som jag bev lite trött på var att Duvbo är beställningsvara
därmed om man vill byta blir det extra vänt tid och dessutom tillkommer fraktkostnad på beställningen.
Vi böt ett skåp och beställde extra täcksidor samt lite mer sockel.
 
eller bytte kanske det heter
 
Tacksam för era svar, men jag vill gärna ha fler kommentarer och bilder :D.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.