Jag har tyvärr hårdvaxat både ett ekgolv med fiskben (original 20-tal) samt ett nylagt grangolv. Ångrar mig djupt. Det blev stora färgskillnaderna mellan golven pga jag valde vitpigment på grangolvet. Jag vill istället luta och sedan olja alt såpa grangolvet. Antar att jag måste få bort hårdvaxoljan innan jag gör någon annan behandling(?) Eller?
Kan jag få bort hårdvaxoljan med Timberex Oil & Wax Remover ?
 
Gallan från en nyslaktad ko eller oxe lär fungera bäst. Det är tyvärr det enda medlet jag känner till och jag har inte själv använt det men bekanta har goda erfarenheter.
 
  • Gilla
Gordonsetter
  • Laddar…
Slipa är nog enda sättet! Dock förstår jag inte helt.... Jag har två intilliggande rum med nylagt grangolv där ena rummet är hårdvaxolja (osmo 3040 + 3062) och det andra skurat med såpa. På lite håll ser de identiska ut. Så exakt vilken nyans du vill uppnå är lite oklart...
Två intilliggande rum med nylagt grangolv, där ena rummet är hårdvaxoljat och det andra skurat med såpa, synligt genom en dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Jag har lutat ett trädäck för att det var någon lasyr jag inte ville ha. Det blev ju bra på det sättet att man får bort allt men hade inte velat göra det inomhus..... Blev väldigt slabbigt.....
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag har lutat ett trädäck för att det var någon lasyr jag inte ville ha. Det blev ju bra på det sättet att man får bort allt men hade inte velat göra det inomhus..... Blev väldigt slabbigt.....
Tog du först bort lasyren?
 
P Pernilla Stenström skrev:
Tog du först bort lasyren?
Jag tvättade trädäcket, sen lutade jag. Luten och lasyren bildar som ett kletigt skum som skvätter överallt. Du behöver skrubba bort det. Man får typ ha rymddräkt och höga gummistövlar. Det är fruktansvärt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.