Har googlat men inte funnit rätt.
Söker en billigare ytterdörr, (behöver inte ha någon speciell säkerhetsklass)som är klädd i plåt för att stå emot regn och hav som ibland piskar upp hårda vindar mot fasaden och mot dörren. Finns det ens?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
[länk]


?
Ja om jag skulle bott i en lagerlokal. Den ska gärna matcha med ett bostadshus.
 
Johnku Johnku skrev:
Ja om jag skulle bott i en lagerlokal. Den ska gärna matcha med ett bostadshus.
Det du söker existerar inte. Om du tar bort kravet att den ska vara billig kan du nog få något tillverkat efter dina behov men annars kan du gå vidare och välja nåt annat tror jag!☺️👍
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

E
Köp en billig trädörr och be en takplåtslagare klä den med plåt.
 
Nja... Du behöver klä även sidorna på dörrbladet, och då blir det dålig passform i karmen..


Kan funka, men stor risk att dörren inte fungerar korrekt (eller ens går att öppna och stänga)
 
Violina Violina skrev:
Nja... Du behöver klä även sidorna på dörrbladet, och då blir det dålig passform i karmen..


Kan funka, men stor risk att dörren inte fungerar korrekt (eller ens går att öppna och stänga)
Det kommer också bli dyrt eftersom TS har krav på att det ska se ut som att dörren passar i en villa och inte ska se ut som en plåtdörr. 🤔
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
C
Johnku Johnku skrev:
klädd i plåt för att stå emot regn och hav
Stålplåt (som det generellt handlar om i dessa sammanhang) är ju tyvärr inte heller världens bästa material i korrosiva miljöer (= rostar).
 
C cpalm skrev:
Stålplåt (som det generellt handlar om i dessa sammanhang) är ju tyvärr inte heller världens bästa material i korrosiva miljöer (= rostar).
Tänker mer liknande plåt som ligger på tak. Den rostar väl inte ?
 
Gustavsson8690 Gustavsson8690 skrev:
[länk]

Trädörr med ytskiva i laminat som håller
Ser fina ut men gissar att de kostar mellan 30-60 000kr!?
 
R
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Grannarna har satt in en dörr helt gjord i pulverlackad aluminium.. vit och fin, ser lite ut som en kylrumsdörr, men det kunde vara värre antar jag...

Edit; kan vara en sån här kanske; [länk]
Bland det det bästa du kan ha men är inte gratis..
 
Johnku Johnku skrev:
Tänker mer liknande plåt som ligger på tak. Den rostar väl inte ?
Jo, med tiden gör den det..

Är bara målad/behandlad "vanlig" plåt
 
R Rejäl skrev:
Bland det det bästa du kan ha men är inte gratis..
Säkert inte billiga, nej....

På temat hållbar dörr, vi har teakdörrar från -73 som började bli lite tråkiga.. De var slipade och oljade och faneret hade nötits igenom på sina ställen.. Frugan ville måla dem svarta och jag var ganska negativ eftersom de sitter rakt i söderläge och de steks verkligen.. finns heller inget tak över dem, typ 10 cm takfot på det platta taket... Hon stod på sig och jag gav upp...

Samtidigt bytte vi till nya handtag och låscylindertäckning (?) ..

Nu är vi inne på tredje sommaren, och Demidekk Ultimate ser fortfarande ut som nymålat, men handtagen är blekta...
Svart målad ytterdörr med ett blekt dörrhandtag och ny låscylindertäckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johnku och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.