Vet ni hur tomt det måste vara i garage och förråd på en husvisning? Det är hur mycket grejer som helst därinne just nu och jag vet inte vad jag ska göra med allt. Räcker det att man städar och ställer allt så snyggt det går eller bör man hyra förråd under visningsperioden.
 
H Hugo7 skrev:
Vet ni hur tomt det måste vara i garage och förråd på en husvisning? Det är hur mycket grejer som helst därinne just nu och jag vet inte vad jag ska göra med allt. Räcker det att man städar och ställer allt så snyggt det går eller bör man hyra förråd under visningsperioden.
Det avgör du väl själv?

Som spekulant bör man kunna ta till sig att det bor människor i det objektet man ska titta på.

Ordna till det lite och ställ sakerna lite prydligt.
Inte ska du behöva magasinera sakerna.
 
  • Gilla
Kent R och 12 till
  • Laddar…
Väldigt vanligt att garaget är fullt av saker på visningar.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
R
H Hugo7 skrev:
Vet ni hur tomt det måste vara i garage och förråd på en husvisning? Det är hur mycket grejer som helst därinne just nu och jag vet inte vad jag ska göra med allt. Räcker det att man städar och ställer allt så snyggt det går eller bör man hyra förråd under visningsperioden.
Jag skulle säga att det bör vara bra städat och undanplockat, en visning är ju trots allt den bästa reklamen för att få sålt sitt hus..
Vi själva vid försäljning la ner flera dagar på städ, undanplock och egen styling..
Med det sagt fick vi överlägset mest i området som än idag inte har överskridits..
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag skulle säga att det bör vara bra städat och undanplockat, en visning är ju trots allt den bästa reklamen för att få sålt sitt hus..
Vi själva vid försäljning la ner flera dagar på städ, undanplock och egen styling..
Med det sagt fick vi överlägset mest i området som än idag inte har överskridits..
Ja såklart, kanske bör satsa på styling även av garaget 😎
 
R
H Hugo7 skrev:
Ja såklart, kanske bör satsa på styling även av garaget 😎
Kanske inte styling men absolut ordning o reda..
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Det finns väl inget "måste". Men det är klart att om det står en Skoda Fabia med 1,5 meter luft på alla sidor så ger det ju intryck av ett rymligare garage än om du skohornat in en Ford F-150 bland cyklar, gräsklippare, hyvelbänk, trädgårdsredskap och morbror Arnes vinterdäck.
 
  • Gilla
13th Marine och 9 till
  • Laddar…
Så länge där inte är något äckligt eller mögligt så kan du väl ha allt kvar. Ta bort sådant som kan vara väldigt värdefullt som går att stoppa i fickorna och sådant som normalt kan tillhöra ett hus som du inte vill ska ingå i ett hus.

Även källare som inte är inredda men funkar som förråd kan du ju ha kvar saker i.

Liksom varför hyra förråd? Det är människor som bor där.
 
  • Gilla
Hugo7
  • Laddar…
Det brukar vara fullpackat inför visning, likaså friggebodar. Standard nuförtiden är att själva boningshuset skall ha en hotelllook men resten kan se ut som ett resandeläger.
 
  • Gilla
  • Haha
namnbyte och 4 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Så länge där inte är något äckligt eller mögligt så kan du väl ha allt kvar. Ta bort sådant som kan vara väldigt värdefullt som går att stoppa i fickorna och sådant som normalt kan tillhöra ett hus som du inte vill ska ingå i ett hus.

Även källare som inte är inredda men funkar som förråd kan du ju ha kvar saker i.

Liksom varför hyra förråd? Det är människor som bor där.
Tackar, känns som att jag blivit lite lugnare av era svar. Glömde kvar snöskovlarna ute mellan hus och garagedel när fotografen var här. Som tur var togs ingen bild där...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H Hugo7 skrev:
Tackar, känns som att jag blivit lite lugnare av era svar. Glömde kvar snöskovlarna ute mellan hus och garagedel när fotografen var här. Som tur var togs ingen bild där...
På mitt hus var till och med förrådet låst. Ägaren hade proppat in allt där, ville man titta in så fick man ta det på andra kollen :)

Lägg krutet på boytan. Om du hade haft ett garage med klinkers och fin inredning hade du kunnat lägga krut där med.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Jag hade tömt huset på en del möbler inför husvisningen (fulsliten fåtölj, trimbord och hundsängar etc) så garaget var packat och låst. Det gällde också stöldbegärliga verktyg. Precis som @Rkarlsson skrev fixades garaget först vid senare visning för de som lagt bud.
 
Garaget säger mer än huset.

Det sista man kollar på är kök och vardagsrum för det används flera timmar om dagen och troligtvis ständigt ses av andra och det man lyfter fram visuellt vid visning.

Baksidorna av tomten, garage och förråd talar om för mig om det är skötsamma eller slarviga människor som bor där.
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Garaget säger mer än huset.

Det sista man kollar på är kök och vardagsrum för det används flera timmar om dagen och troligtvis ständigt ses av andra och det man lyfter fram visuellt vid visning.

Baksidorna av tomten, garage och förråd talar om för mig om det är skötsamma eller slarviga människor som bor där.
Att garaget är fullt för att man skall ha en snygg look i resten av huset tror jag de flesta förstår. Däremot kan man ju titta på om verktygen är snyggt upphängda och liknande. Annars brukar det synas inne i huset vad det är för folk som bor där. Carpe Diem i frigolitbokstäver på sovrumsväggen går fetbort, liksom svartmålade socklar och foder. En annan delad giveaway är när gräsklipparen eller andra maskiner står ute översnöade.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
Tror inte jag varit på en enda visning av ett hus där det finns garage, där garaget varit lika "visningsfint" som huset.

Känns som där ställs allt som plockas undan på visningen. De som är intresserade av garaget (jag) ber att få se det och ignorerar allt som står där. De som inte är intresserade av garage kollar inte ens.

Nu slutade det ju tyvärr med hus utan garage men förrådet var ju belamrat på detta hus och det blev köp ändå...


/Jocce
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.