Mikael_L
PFO PFO skrev:
Leaf har chademo som DC kontakt och typ 2 som ac kontakt, den är inte för långkörning och snabbladdning, men ac laddning inga problem.
Och tidigare Leaf, de som man får billigast har dessutom typ 1 AC-kontakt.
Dock inget större problem, det är bara att köpa en Typ 1 till typ2 kabel, om det inte redan följer med bilen.

Värre är väl då att den bara har enfasladdning, och laddar även långsamt med AC.
 
Globetrot Globetrot skrev:
Jag har ungefär samma sits, köpte en Volvo XC60. Är supernöjd! Nyladdad kommer du till o från jobbet på el. På vintern är den något sämre (som alla). Den har 68km full…..och på sommaren kommer jag mina 3 mil ToR med marginal….på vintern har det vid enstaka tillfällen gått någon dl på bensin.
Min är dock laddhybrid, inte helt el. Dessa var för dyra. 😊
3 år gamla XC60 är ju mycket dyrare än 3 år gamla elbilar (360 tkr jämfört med 260 tkr för Kia Niro EV med en snabb sökning). XC60 och V60 föll bort när jag tittade
 
S sjoelund skrev:
3 år gamla XC60 är ju mycket dyrare än 3 år gamla elbilar (360 tkr jämfört med 260 tkr för Kia Niro EV med en snabb sökning). XC60 och V60 föll bort när jag tittade
Jag köpte ny. De äldre modellerna av XC60 hybrid går nog bort för TS då deras batteri inte klarar 3 mil ToR (60km)
 
Kan ge ett tips på hyundai ioniq (ej 5)
Hade en sån som privatleasing under tre år.
Funkade bra både sommar o vinter. Energisnål och ganska trevlig.
Väljer man utrustningen som överstiger trend så finns förvärmning och kylning i app.
Finns en hel del på blocket.

En "nackdel" är kanske att den har 1-fas laddning vilket i hemma miljö ofta ger 3,6 kW laddningshastighet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.