Ska renovera badrum och fixa till trädgården med fejk sten i ett senare skedde, men vet inte vart jag ska starta med cement/betong blandningar.

Det är lätt att titta på youtube hur man gör dessa, hur man blandar. Men att de svenska produkterna ser helt annorlunda ut.

Så är det någon som har erfarenhet om blandningar för främst badrum då det ska vara vattentätt. Sen ett plus på sidan angående utomhus fejk sten för mur och vattenfall.

Vill helst veta vilka produkter jag ska köpa och gärna steg för applicering, behöver ingen hjälp med textur osv då det finns på youtube.

Skickar med en länk från yputube vad jag vill åstakomma.

 
N
Vad är frågan?
Ska du själv blanda ett vattentätt bruk? Eller vattentät betong?
Och behöver ett recept?
Jag tror inte det finns något vattentätt recept.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vad är det du ska göra?

Badru?
Trädgård?

Väldigt stor skillnad på vilket bruk man har

Om du är så förvirrad ska du nog läsa på…. Mycket innan du gör ett badrum

Börja med gjuta små saker i trädgården och ta in hantverkare för badrummet
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Badrum kräver tätskikt

Det får du inte av cement/bruk

Ser du har lägenhet. Dkn förening kommer ställa krav på att du vet vad du gör….
 
R
J Jörgen Brattäng skrev:
Ska renovera badrum och fixa till trädgården med fejk sten i ett senare skedde, men vet inte vart jag ska starta med cement/betong blandningar.

Det är lätt att titta på youtube hur man gör dessa, hur man blandar. Men att de svenska produkterna ser helt annorlunda ut.

Så är det någon som har erfarenhet om blandningar för främst badrum då det ska vara vattentätt. Sen ett plus på sidan angående utomhus fejk sten för mur och vattenfall.

Vill helst veta vilka produkter jag ska köpa och gärna steg för applicering, behöver ingen hjälp med textur osv då det finns på youtube.

Skickar med en länk från yputube vad jag vill åstakomma.

[media]
Du behöver ett godkänt tätskikt i botten sedan tror jag att du är ute efter microcement eller?
 
Jag bor i hus nu och ska göra lite extra fint i badrummet och i trädgården.

Vet att jag ska ha tätskik och sådant i badrum, men det jag letar efter är vad för cement jag behöver för att skulptera fejk sten. Inget annat nu.

Precis som i videon vill jag kunna åstekomma, har ingen erfarenhet angående cement och material från den svenska marknaden då alla youtube klipp använder sig av cement från en speciell leverantör i stort sätt.

Så min fråga är, vad behöver jag för att åstakomma det som är på videon? Strunta i att det i ett badrum nu, jag vill veta vart jag ska börja för att kunna skulptera med det material som är i Youtube klippet.
Så har någon erfarenhet eller information om detta så skulle jag gärna vilja veta vad jag ska köpa.
 
Sand och cement och så lite vatten som möjligt så det inte rinner, blandas mycket noggrant.
Börja med något som ligger ner, en stående skulptur har lite lättare att rasa.

Protte
 
  • Gilla
Jörgen Brattäng
  • Laddar…

Bästa svaret

N
Cementbruk A.
Och kanske tillsätta någon cement, för kulör, finns flera olika cement att välja medan.
Du får prova dig fram.
 
  • Gilla
Jörgen Brattäng
  • Laddar…
Tack för de svaren, var mer åt det hållet jag var ute efter. Ska ta och börja nu till helgen.
Tack igen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.