Någon som har kolla på hur knappen (den gula) ska vara på kylskåpet (inne eller ute)?
Får den inte att kyla längre. Tips å trix?
Mvh Termostatknapp med gul markering i en öppen kyl, fråga om inställningar för kylfunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
startar kompressorn när du skruvar upp/ned på termostaten ??

är det rumsvarmt inne i denna så borde den ha startat.

om inte termostaten själv har en avstängningslägen när den är satt på minst kyla (ofta att det går lite extra trögt sista biten) - så gissar jag att det är den gula knappen som har den rollen.
 
X xxargs skrev:
startar kompressorn när du skruvar upp/ned på termostaten ??

är det rumsvarmt inne i denna så borde den ha startat.

om inte termostaten själv har en avstängningslägen när den är satt på minst kyla (ofta att det går lite extra trögt sista biten) - så gissar jag att det är den gula knappen som har den rollen.
Nä den gör tyvärr inte de. Tänkte om de är jag som gör något fel.
Är 10 plus i kylskåpet så den borde ju starta.
Så den gula knappen borde vara intryckt då eller?
 
A
M Mikael_lundqvist skrev:
Någon som har kolla på hur knappen (den gula) ska vara på kylskåpet (inne eller ute)?
Får den inte att kyla längre. Tips å trix?
Mvh[bild]
Åhh vilken goding!
Det är automatiska avfrostningen
Skall vara ute.
Tror den tog slut för 20 år sedan så du får sätta dit en vanlig termostat sk service3a
 
  • Gilla
mika m
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Åhh vilken goding!
Det är automatiska avfrostningen
Skall vara ute.
Okej. Hur jag än ställer termostaten så startar inte kompressorn. Är de tippen som gäller eller vad tror du?
 
A
M Mikael_lundqvist skrev:
Okej. Hur jag än ställer termostaten så startar inte kompressorn. Är de tippen som gäller eller vad tror du?
Sätt dit en ny termostat så håller den lika länge till
 
electroluxaren skrev:
Sätt dit en ny termostat så håller den lika länge till
Jasså. De skulle ju vara grymt. Har du lust att länka en som passar? Är inte min hemmaplan dehär med gamla kylskåp 😉
 
Tydligen helt omöjligt att få tag på en ny termostat till detta kylskåp. Skrivit och ringt flera återförsäljare men ingen som kan få tag på ett nytt eller begagnat.
Blir till att köpa nytt skåp 😪
 
M Mikael_lundqvist skrev:
Tydligen helt omöjligt att få tag på en ny termostat till detta kylskåp. Skrivit och ringt flera återförsäljare men ingen som kan få tag på ett nytt eller begagnat.
Blir till att köpa nytt skåp 😪
Standardtermostat, sitter innaför plasten och har ett kapilärrör, där bulben sitter kanske bakom plattan på bakre väggen med en klammer. Det som är lite viktigt är att termostatröret inte är för långt , bara skruva isär och mäta det. Koppla inte loss tamaparna på termostaten innan du har en ny. Här finns det olika ställen att köpa på

https://www.google.com/search?q=kyl...FEAAYgAQYogSoAgiwAgE&sourceid=chrome&ie=UTF-8
 
R
M Mikael_lundqvist skrev:
Tydligen helt omöjligt att få tag på en ny termostat till detta kylskåp. Skrivit och ringt flera återförsäljare men ingen som kan få tag på ett nytt eller begagnat.
Blir till att köpa nytt skåp 😪
det är bara det att återförsäljarna vill sälja nytt och lägger inte två hårstrån i kors för att hjälpa dig
https://www.nettoparts.se/shop/serv...ER1Azy3NphlF0wY3gz8JAEmqFpYnjG3xoC5xEQAvD_BwE

denna föredrar jag då hela kapilärröret är plastat
https://www.widab.se/reservdelar/vi...-service-termostat-till-kylskap-no3-m-776725/
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
R returen skrev:
det är bara det att återförsäljarna vill sälja nytt och lägger inte två hårstrån i kors för att hjälpa dig
[länk]

denna föredrar jag då hela kapilärröret är plastat
[länk]
Du är säker på att den du skickar från wibab passar mitt kylskåp?
Mvh
 
R
M Mikael_lundqvist skrev:
Du är säker på att den du skickar från wibab passar mitt kylskåp?
Mvh
absolut, lite längre kappilärrör än som behövs men det lägger du bara i en snygg slinga
 
R returen skrev:
absolut, lite längre kappilärrör än som behövs men det lägger du bara i en snygg slinga
Grymt. Tack så mycket för hjälpen 🙏
 
R
men utan avfrostningsknappen förståss
 
R returen skrev:
men utan avfrostningsknappen förståss
Spelar ingen roll. Kylskåpet stängs av när jag inte är i stugan så 👍👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.